Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Mahonie plaat

Mahonie plaat

Van mijn pa, die van alles bewaart, kreeg ik een paar flinke platen mahonie van 33 mm dk.
    Hij heeft er een paar tafels uit gemaakt en de rest is nu voor mij
    Een deel heb ik bekantrecht en verzaagd tot 30 cm brede plaat.
    1 plaat bewaar ik nog een tijdje (zie foto ), misschien dat er iemand is die er een tafel van wil hebben. Deze plaat is 240 x 80cm .Misschien met een paar mooie esdoorn poten eronder met verbindingen in het zicht, door het blad heen.
    Het is dus niet zo vreemd, dat ik met het houtvirus ben besmet.
    Een vader, die als 15 jarige jongen kozijnen stond te maken en in 5 jaar een draaiorgel heeft gebouwd http://www.draaiorgelverhuur.net brengt zo zijn voorliefde voor hout wel over.

Groeten, Kor

Attached files

Re: Mahonie plaat

Kor, besmet zijn met het houtvirus ken ik maar al te goed. Beter dan besmet zijn met het griepvirus, daar maakt de media een hype van.
    Maar wat ben jij gelukkig met deze prachtige mahonie platen, goed dat je zo'n vader hebt.
    Om jaloers van te worden.
    Ad

Wauw, dat zijn complete deuren!! Prachtig dat je zoiets krijgt, en dan nog wel mahonie. Wat krijgen betreft ben ik nog niet verder gekomen dan vurenhout

De mooiste plaat, althans dat vind ik, heb ik op mijn buro geschroefd.
    Blijf ik tijdens mijn werk in de filterbusiness toch contact houden met hout!
    Mijn collega's vinden het toch wel mooi, puur natuur in plaats van spaanplaat

Hier een paar plaatjes:

Groeten,
    Kor

Attached files

was de rest van je bureau maar zo mooi

Dat komt later, mijn baas weet het nog niet
    Kor

Over welke soort mahonie gaat het precies? Als ik op de site van AF kijk, zie ik verschillende soorten. Mijn vader had (en er zijn nog enkele stukjes) mahonie waar hij erg zuinig op was. Het waren stukjes die afkomstig zijn van oude meubels en die hij gebruikte om kleine dingen van te draaien. Het is een harde, donkerrode houtsoort zonder tekening.

Tsjonge Kor daar zitten een paar mooie schalen in 8-) 8-) De keuze wordt vast lastig, want je kunt de plaat maar een keer gebruiken/kleiner maken.
    Tot volgende week 12/2
    vr.gr. Jan Pranger.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Mooie plaat Kor. Zoals Jan al vermelde....we helpen je graag dit hout opmaken hoor

Een kennis van mij heeft ook een dergelijke plaat. 100x5 en ruim 3 meter lang. De plaat ligt er nu een jaar en vertoont geen scheuren of iets dergelijk. als ik ooit een hele grote kamer krijg dan is dat een mooi blad....of ga ik dan toch voor een plaat bubinga...lastige keuze's

Kor, ik kan alleen maar zeggen, ik wou dat ik zo'n vader had, lucky guy!!!
    Ad

Forum Rechten