Sensei Houtdraaien gezocht

Gerrit1

Nieuw lid
20 jan 2013
5
0
Putten
Sinds kort heb ik een houtdraaibank en een stel goede beitels. Ondertussen heb ik een aantal boekjes en websites gelezen en vele video's bekeken over het draaien tussen de centers. Zoals altijd baart oefening kunst dus ben ik aan de slag gegaan, het gaat al redelijk goed (vind ik zelf), ik kan rechthoekig hout rond maken en vormen maken die lijken op bollen. Maar ik zou graag eens de kunst afkijken en en wat uitleg krijgen van iemand die meer ervaring heeft dan mij. Mocht er iemand in de buurt van Putten (gld) wonen en het leuk vinden om mij het een en ander uit te leggen en te leren dan hoop ik op een reactie.
Groet,
Gerrit
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Bij Joost krijg je meer theorie. Hij is soms wat lang van stof. En je leert met de platte beitel draaien. Hier heb ik mijn eerste cursus gehad. Mijn voorkeur gaat meer uit naar het draaien van schalen. Hierdoor kwam ik bij cht. Kort terecht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.