Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Sensei Houtdraaien gezocht

Sinds kort heb ik een houtdraaibank en een stel goede beitels. Ondertussen heb ik een aantal boekjes en websites gelezen en vele video's bekeken over het draaien tussen de centers. Zoals altijd baart oefening kunst dus ben ik aan de slag gegaan, het gaat al redelijk goed (vind ik zelf), ik kan rechthoekig hout rond maken en vormen maken die lijken op bollen. Maar ik zou graag eens de kunst afkijken en en wat uitleg krijgen van iemand die meer ervaring heeft dan mij. Mocht er iemand in de buurt van Putten (gld) wonen en het leuk vinden om mij het een en ander uit te leggen en te leren dan hoop ik op een reactie.
    Groet,
    Gerrit

www.christiaanjorg.nl het aangewezen adres om houtdraaien te leren en te voorkomen dat je je eigen fouten herhaalt. Bovendien veel houtkennis, design en veiligheid.
    Trouwens welke machine en beitels heb je?
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Helemaal met jan eens. Geeft prima les.

Niets ten nadele van Christiaan, maar ik zou zeker ook eens met Joost Kramer van www.houtdraaierijkramer.nl bellen. Die geeft namelijk ook heel goed les, vreemd genoeg heb ik met name veel over hout geleerd terwijl ik leerde draaien!

Bij Joost krijg je meer theorie. Hij is soms wat lang van stof. En je leert met de platte beitel draaien. Hier heb ik mijn eerste cursus gehad. Mijn voorkeur gaat meer uit naar het draaien van schalen. Hierdoor kwam ik bij cht. Kort terecht.

Forum Rechten