Yuno's werkjes

Yuno

Nieuw lid
15 jan 2013
21
0
mjvanderwielen.com
Om dit onderdeel van het forum niet te vervuilen met 100 topics zal ik dit topic gebruiken om af en toe wat werkstukjes te laten zien.

Mijn nieuwste houtsnijwerk is een lepel en kommetje van de zelfde boom (vers wilgenhout).

Schaaltje-en-lepel-uit-de-zelfde-boom-624x468.jpg

foto's


@moderators misschien kunnen de vorige topics gesloten worden of worden bijgevoegd?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Yuno, dit is zeker geen forum "vervuiling", integendeel, het is mooi werk van een collega houtbewerker die een wat andere weg bewandeld dat de gemiddelde forummer. Ga vooral zo door met posten, en je kunt natuurlijk je volgende werkje in dit "draadje" opnemen. Maar maak van bijzondere stukken een eigen onderwerp aan, schroom niet. Persoonlijk vind ik het jammer dat we een paar "vergaarbakken" hebben waarin allerlei hele interessante onderwerpen een beetje ondersneeuwen.

jaap
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Hallo Yuno,

Jaap heeft volledig gelijk, er is niets te sluiten. Want als dat doorgetrokken zou worden , dan zouden we toch geen forum meer hebben? Doorgaan met posten van je creaties, het is boeiend. En steek beter niet teveel weg achter die linken, waar misschien wel wordt overgekeken......

dank voor het posten,

groeten,
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 

Yuno

Nieuw lid
15 jan 2013
21
0
mjvanderwielen.com
Dank voor de aanmoediging! Na een korte vakantie ga ik weer lekker verder! Ondertussen is het kommetje afgewerkt met een ordinaire Walnoot olie. Na uitharden eet ik mijn soep uit een nieuwe kom! De lepel is ondertussen in gebruik genomen door familie.


Snijwerk-afgewerkt-met-walnoot-olie-624x468.jpg
 

Yuno

Nieuw lid
15 jan 2013
21
0
mjvanderwielen.com
Zoutschaaltje uit beuk

Een zoutschaaltje gemaakt van beuk. Met een schaaltje aan de boven en onderkant (verschillende afmeting). Is vooral een test om te zien of het hout zal gaan scheuren tijdens het drogen. Hij is gesneden uit een tak (dwarssnede) dus het hart zit midden in het werkstuk. Hopelijk lukt het om hem heel te houden door middel van het vocht te vervangen door olie waardoor hij in theorie heel moet blijven.

Zoutschaaltje-624x468.jpg

link voor meer foto's
 

FrecledBee

Actieve deelnemer
15 mrt 2013
37
0
Prachtige creatie, alleen jammer van die noest onder in het schaaltje, zal de soep terzijndertijd daar niet doorlekken ?
 

Yuno

Nieuw lid
15 jan 2013
21
0
mjvanderwielen.com
Goede dag,

Zie de noest meer als "karakter" dan iets negatief. Het hout waar ik mee werk is vaak zacht en heeft weinig tekening. Een noest is dan een leuke aanvulling.

De kom is al enige tijd in gebruik en hoewel de krimp anders is dan de rest van het hout is hij perfect waterdicht na een behandeling met walnotenolie.
 

FrecledBee

Actieve deelnemer
15 mrt 2013
37
0
Oke dan, van mij niets negatiefs hoor, alleen ik heb wel eens hout gehad waar de noest sneller krimpt dan de rest eromheen.
En dat zou toch jammer zijn, nietwaar ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.