Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: kruishout

kruishout

Hier alvast een foto van mijn kruishout in wording. Alleen het mesje (veritas) moet nog geplaatst worden. Het grootste probleem was eigenlijk de werkvolgorde. Maar later meer hierover. Gemaakt van palisander ingelegd met coromandel en messing. Knopje gemaakt van een 1/8 messing borstnippel en ook ingelegd met coromandel. Zo komen de reststukjes die ik over had ook nog van pas. Gehaald bij Rick.
    kruishoutpalisander.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Vakwerk! Mooi hoor..
    ----------
    Groeten,
    Mac

www.lerabot.fr

hey hallo
    gaaf man ziet er erg goed uit
    heb je ook nog foto's van het maken .
    mvg leroy

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Netjes!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leroy Bekijk Berichten
    hey hallo
    gaaf man ziet er erg goed uit
    heb je ook nog foto's van het maken .
    mvg leroy
    Die heb ik. Eerst nog even staal regelen waar het afschrijfmesje opkomt (dit staafje is om pennen te draaien, op deze wijze heb ik ook het kruishout opgespannen) dan plaats ik het geheel.

Wat een bijzonder mooi werkstukje Wim. Ga je er een pennetje opzetten of een wieltje om mee af te schrijven?

jaap

Beste jaap het wieltje zit erop. Niet op dit stangetje(deze is 1/4" voor het draaien van pennen)maar op een 8mm rvs stang. Het enigste wat nog moest gebeuren was het opboren van 6.4 naar 8.1. Ik dacht dat gaat wel in een keer. Nou mooi niet. Ik zal hier niet schrijven wat ik zei en dacht. Maar het resultaat is dat er een flink stuk afgebroken is. Nu heb ik dit even in de ijskast gelegd maar komend weekend zal ik het eindresultaat wel laten zien.

IMAG0030.jpgIMAG0031.jpg

Wat had ik er de balen van. Hier het resultaat.!cid__external_images_media_1049SIMAG0039_BURST001.jpg

Maar na een tijdje toch maar verder gegaan met hier het eindresultaat.
    !cid__external_images_media_7312SIMAG0042_BURST002.jpg

Gebruikte materialen: soldeersok messing 22mm (ingelegd) borstnippel messing1/8 gehalveerd en knopje van gemaakt.
    Hout is palisander met coromandel en de stang is van 8 mm rvs. Snijwieltje gekocht bij Baptist. Afgewerkt met danishoil

Erg mooi hoor!

Erg fraai Wim! Heb je een nieuwe gemaakt of de oude kunnen redden?

jaap

Forum Rechten