Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 29

Onderwerp: Wat is MasaveHout ?

Dat was een heerlijke dag !! Gelukkig waren er veel mensen om te helpen tillen want er zitten wat zware houtsoorten tussen. Ik moest me elke keer beheersen om tijdens het uitladen niet gelijk een plank te schaven..

Toen alles een plekje gekregen had kon er dan eindelijk geschaafd worden.....Ruwe plank erin....geschaafde plank eruit. Zo kan je de tekening in het hout nog een stuk beter zien.

20150114_110430.jpg

Balken Birds eye Maple....

20150114_110440.jpg

Flamed Maple

20150114_145649.jpg

Ziricote ...

En toen was de dag alweer voorbij..... Volgende week verder....er wacht nog meer moois om geschaafd te worden...

Mocht je langs willen komen stuur dan even een pb'tje of een mail naar hout@masave.nl

20150122_101119.jpg

20150126_104927.jpg

20150126_104923.jpg

De lintzaag heeft zijn werk weer goed gedaan. Morgen weer met wenge en tineo. Een deel verzagen we tot gespiegelde setjes in diverse afmetingen. Mooi voor bv kistjes, paneeltjes of de bouw van een snaarinstrument.

Vorige week hebben we uit de oude vloer van een klant allerlei eiken panelen verlijmd. Hier bouwt de klant dan zelf een kast van....Mooi geregeld toch !!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Afgelopen weekend even wat foto's gemaakt van een deel van mijn houtzoldertje !!

20150201_112120.jpg

Blokken en balkjes

20150201_112129.jpg

Nog meer balkjes !!

20150201_112142.jpg

Geschaafde plankjes voor oa de productie van een snaarinstrument

20150201_112202.jpg

Het bijzonder mooie woodworking.nl gereedschap !!

20150201_130231.jpg

Heleboel gespiegelde setjes...van gevlamd esdoorn tot ovankol

Er is nog meer , daar zal ik binnenkort even foto's van maken.....

Vandaag komen er weer een aantal houtliefhebbers naar Zwolle om eaa uit te zoeken voor hun projecten. Vorige week hebben we eiken volledig op maat geschaafd voor iemand die graag zelf een kast wilde bouwen maar de machines niet had om dit zelf te doen. Morgen gaan we weer druk aan de slag in de externe werkplaats met de lopende bestellingen. Er ligt oa esdoorn,mahonie,eiken en nog meer klaar om vrijdag dan de deur uit te gaan!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Daar word je toch blij van van zulke mooie foto's ,van zulk mooi hout.
    goed bezig rick

Ben toch wel beetje jaloers om zoveel verschillende houtsoorten.(als beginnend houtverzamelaar)
    moet binnenkort ook maar eens langskomen bij je.
    groetjes

@shadowman...je bent meer dan welkom !!

Photo0062.jpg

Deze foto kreeg ik opgestuurd van een klant met wie ik een stapel gevlamd bergahorn had uitgezocht.... Toffe handschoentjes he ....

Thnnks rick.
    Ik zal er eens een dagje voor uit trekken om die kant op te komen.
    Maak ik er gelijk een dagje zwolle van

Vind het hout mooier als de handschoentjes

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    masave gespiegeld santos.jpg

Zo...vrijdag even een dikke balk santos palissander gezaagd.... Hele bijzondere houtsoort, donkert aanzienlijk na. Op de foto is het erg licht van kleur.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Forum Rechten