Esdoorn pot met deksel

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Vandaag een esdoorn pot met deksel gedraaid, het is de eerste keer dat ik een dergelijk iets gemaakt hebt, en vooral het passend krijgen van de deksel was lastig. Ik had geen schuifmaat, dus een meetfoutje zorgde ervoor dat ik iets van mijn ontwerp af moest wijken, maar dat kon ik gelukkig goed opvangen. Het geheel is afgewerkt met Australische Shellawax, mijn favoriete afwerkingsmiddel.

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
dat esdoorn is toch echt mooi he!! is het "dopje"ook esdoorn? dit lijkt een donkerdere kleur te hebben. mooi stukje werk!!!

rick
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Woodworker, leuke vorm heb je bedacht. Altijd lastig om een aantrekkelijke vorm te vinden, die ook nog eens past bij de afmeting. In elk geval ben je erin geslaagd om er een attractive vorm aan te geven. Ja deksels goed pas maken is een vak apart.
Heb nog een flinke esdoorn stam over, moet maar eens gaan bedenken om daar wat leuks mee te gaan doen.
Ad
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Bedankt voor de reacties, het dopje is van Taxus. En ja, ik vind het ook altijd erg moeilijk om een aantrekkelijke vorm te bedenken, som zit ik een halfuur te tekenen, en dan heb ik wel een halve gum verbruikt, maar nog geen goeie vorm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.