Houtdraaibeitels

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Was vorige week in Barnstaple England, en had een dag vrij voor te winkelen, en liep tegen een toolshop aan. Dus maar eens binnen om te kijken wat ze daar zoal hadden.
Zag aan een rek diverse houtdraaibeitels hangen, en ook een doos Crown houtdraaibeitels inhoudende 5 beitels, een roughing gouge, een spindle gouge, een skew, een parting tool en een beading tool. De prijs was zeer verrassend 100 pond voor deze 5 beitels. In Nederland nergens te vinden in een gereedschap winkel. Moet je per internet bestellen om ze te krijgen, en dan betaal je gemakkelijk het 3 voudige bedrag ervoor. Zo dit was een goed koopje.
Ad


Attached files
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
dus ik ben niet de enige die op vakantie even gaat neuzen in gereedschaps winkels. op dit moment zijn we in Italië en vandaag uitstapje in venetie gemaakt en kwam zowaar een winkel tegen alleen het viel zwaar tegen.

Hans
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hansalmere zei:
dus ik ben niet de enige die op vakantie even gaat neuzen in gereedschaps winkels. op dit moment zijn we in Italië en vandaag uitstapje in venetie gemaakt en kwam zowaar een winkel tegen alleen het viel zwaar tegen.

Hans
Ben al diverse keren in Italie geweest en ook in Venetie, heb daar in venetie ook een gereedschaps winkel gezien, waarschijnlijk de zelfde winkel, heb toen even in die zaak gekeken, maar ben maar snel weer weggegaan, omdat ik niets van mijn gading zag.
Je moet toch maar een beetje geluk hebben...))
Ad
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Mooi gereedschap Ad, en ook nog wel Crown, die moeten je zeker beter bevallen dan die van Nooitgedagt. Volgens wisselkoersen.nl kosten ze €115, das echt een koopje ja, hier in Nederland kosten ze ongeveer 35 euro stuk.

NOg een vraagje, de handvaten zien er aardig kort uit, bevallen die een beetje?
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Woodworker zei:
Mooi gereedschap Ad, en ook nog wel Crown, die moeten je zeker beter bevallen dan die van Nooitgedagt. Volgens wisselkoersen.nl kosten ze €115, das echt een koopje ja, hier in Nederland kosten ze ongeveer 35 euro stuk.

NOg een vraagje, de handvaten zien er aardig kort uit, bevallen die een beetje?
Hoi Woodworker, heb je goed gezien, die handvaten zijn inderdaad wat korter dan andere beitels die ik heb, onder andere die van nooitgedagt. Maar ik heb al gedraaid met die Crown beitels, en vind die handvaten prima, zoals ik ook de Crown beitels prima vind.
Ad
 

tuoh

Oud hout
timmertje zei:
je hebt er 2 soorten in met een verschil van $178,00
http://woodworkersshop.com/index.asp?Pa ... rodID=1391


Klopt, maar deze laatste hebben een speciale behandeling ondergaan om de standtijd van de snede te verlengen.

Nu is dit laatste niet direct nodig vind ik, de Crown beitels zijn sowieso al van een zodanig uitmuntende kwaliteit dat de modificatie een beetje overkill is, zeker voor die meerkost.

In vergelijk met bv. Sorby en Record zijn de beitels van Crown gewoon beter, proficiat met de aankoop Ad, je gaat het je niet beklagen.

Mvg,

André
 

Jan Willem

Nieuw lid
19 aug 2011
4
0
Beste Ad,

Ik heb een adres in Gouda gevonden.
Bij deze web en winkel verkopen ze naar mijn mening zeer goede beitels losse en setjes tegen zeer scherpe prijzen.

Neem is een kijkje op www.hermanbuitelaar.nl

Groetjes Willem Jan
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Buitelaar verkoopt zeker leuke producten. De kwaliteit van deze draaibeitels zijn echter matig maar daar is de prijs dan ook naar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.