Festool CS70

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De kans bestaat altijd dat de vorige eigenaar hem misbruikt heeft of versleten, en hem daarom wegdeed.
Het is niet echt een machine waar je vaak klachten over hoort.

Wat je kan doen is die bij een Festool dealer inbrengen, dan pikt Festool die op en bellen ze je om te zeggen wat er mis is en hoeveel de reparatie of stukken zullen kosten.
Ik heb zo mijn tweedehands Kapex buiten garantie binnengedaan, had mogelijk ook wat afgezien bij de vorige eigenaar. Ze hebben mij gebeld met alles wat vervangen moest worden (nieuwe motor, lagers, zuigkap en de linker helft van de behuizing) en toen ik het bedrag hoorde was ik opgelucht want het was 2-3 keer minder dan wat ik vreesde.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
De kans bestaat altijd dat de vorige eigenaar hem misbruikt heeft of versleten, en hem daarom wegdeed.
Het is niet echt een machine waar je vaak klachten over hoort.

Wat je kan doen is die bij een Festool dealer inbrengen, dan pikt Festool die op en bellen ze je om te zeggen wat er mis is en hoeveel de reparatie of stukken zullen kosten.
Ik heb zo mijn tweedehands Kapex buiten garantie binnengedaan, had mogelijk ook wat afgezien bij de vorige eigenaar. Ze hebben mij gebeld met alles wat vervangen moest worden (nieuwe motor, lagers, zuigkap en de linker helft van de behuizing) en toen ik het bedrag hoorde was ik opgelucht want het was 2-3 keer minder dan wat ik vreesde.

Wat is een klacht, zoals ik het tot nu toe zie worden 9 van de 10 van deze zagen niet echt voor precies zaagwerk gebruikt.
Wat je ook ziet is dat de dwarsgeleider gebruikt wordt als langsgeleider, daar is deze gewoon niet goed genoeg voor
want die beweegt zijdelings te veel.
Alle onderdelen en prijzen zijn op te zoeken, ik weet dus precies wat ik wil of moet vervangen.
Ik ga verder dan de festool reparatie afdeling, dan alleen maar delen te vervangen, door betere afstelling, beter smeermiddel
en indien nodig polijsten van wrijvingsdelen.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ik wil je niet beledigen maar ik denk dat je te hoge eisen stelt
het is een goede machine die door erg veel houtbewerkers wordt gebruikt van bekistingstimmerman tot meubelmaker
en festool heeft de machine volgens mij ook nog nooit veranderdt om dat het een goeie machine is waar weinig klachten over zijn
ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met je aankoop .
en wat betreft het gebruik van de hoek aanslag als geleider daar is volgens mij niks mis mee als je hem maar op de goed plek zet dan zal er geen speling op zitten .
dat was ook niet het geval bij mij bij het zagen van de eikenbalken de geleider verging niets ondanks het zware gewicht van deze balken .
ik wens je er ondanks alles erg veel succes mee en hou ons op de hoogte van je reparatie mischien hebben we er later nog wat aan
mvg leroy
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
hey hallo
ik wil je niet beledigen maar ik denk dat je te hoge eisen stelt
het is een goede machine die door erg veel houtbewerkers wordt gebruikt van bekistingstimmerman tot meubelmaker
en festool heeft de machine volgens mij ook nog nooit veranderdt om dat het een goeie machine is waar weinig klachten over zijn
ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met je aankoop .
en wat betreft het gebruik van de hoek aanslag als geleider daar is volgens mij niks mis mee als je hem maar op de goed plek zet dan zal er geen speling op zitten .
dat was ook niet het geval bij mij bij het zagen van de eikenbalken de geleider verging niets ondanks het zware gewicht van deze balken .
ik wens je er ondanks alles erg veel succes mee en hou ons op de hoogte van je reparatie mischien hebben we er later nog wat aan
mvg leroy

Nee, hoor voel me niet beledigd, ik had gewoon meer qua precisie van deze machine voor dat geld verwacht.
(machine heet toch precisio :confused:). Als ik de machine nieuw gekocht had, was deze zeker binnen 30 dagen retour gegaan.

Die hoek aanslag buigt mee, ik heb gisteren de machine ermee getest, als ik de afstand tot aanslag op 10 mm zet
en ik zaag dan een blok hardhout, dan is het op 10,5 mm gezaagd.
Zoals ik bij de meeste machine's zie heeft de dwarsgeleiding mooie zaagblad afdrukken erin zitten, heeft natuurlijk
ook zijn redenen of proberen sommige -1 mm af te zagen ?
De langsgeleider heeft niet voor niets aan voor en achterzijde klemming.

Qua precisie is deze machine niet veel beter dan een andere zaagtafel die de helft goedkoper is.
Als ik dan naar andere producten van Festool kijk die ik nader bekeken heb dan zit daar wel degelijk meer verschil in dan de concurrentie.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Misschien heb je een afgebeulde machine gekocht?

Heb je er mee gezaagd voor je hem kocht, en was die speling toen ook al aanwezig?
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Misschien heb je een afgebeulde machine gekocht?

Heb je er mee gezaagd voor je hem kocht, en was die speling toen ook al aanwezig?

Afgebeuld niet, eerder verkeerd gebruikt, alle ophang rollen en lagers, aslagers alles ziet er verder goed uit.
Misschien op zijn kop opgeborgen en spullen op het voorblad gezet.

Ik heb er van te voren niet mee gezaagd en ik had het zaagblad op zijdelingse speling gevoeld maar daar zat toen geen speling op.
Maar het hele ophang ontwerp vind ik voor zo'n zaag bagger vooral voor die prijs.
Ik pas dit ophang systeem naar mijn eigen eisen aan zodat het een stabiel ophangsysteem wordt die tegen een stootje kan:cool:
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Na een jaar in de hoek te hebben gestaan heb ik een nieuw voorblad besteld en gemonteerd. Zaagblad staat nu weer kaarsrecht.
Het oude voorblad was dus erg flexibel geworden waardoor deze onder het gewicht van de motorunit verboog.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.