28 Racecars, de PRODUCTIE!

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Hallo iedereen,

Voor sommigen onder ons is het lang wachten geweest, maar hier zijn dan eindelijk de foto's van de productie van:

28 (!!!) houten race-autootjes uit 100% gerecycleerd hout uit Antwerpen! In (prettig gestoorde) samenwerking met Steven Gauwberg a.k.a. Houtentiek!

Orgineel had ik een bestelling van 15 autootjes, maar ik en Steven besloten maar gelijk wat meer te maken, nu we toch bezig waren ;) Waarom 28 en niet gelijk 30? De balkjes waren even op... :cool:

Ik post hier eerst de foto's van de fotoshoot (foto's door Kris van de Sande) en een voorbeeld van de verpakking, daarna kan/zal ik ook foto's posten van het bouwproces als daar vraag naar is..
En uiteraard zijn deze auto's te koop! bij interesse: klamp mij of Steven aan ;)

veel kijkplezier!



(en zoals altijd: ik heb er geen problemen mee dat je er eentje voor jezelf maakt, maar daar stopt het wel.)
 

Bijlagen

  • 0.jpg
    0.jpg
    48,2 KB · Weergaven: 546
  • 1.jpg
    1.jpg
    52,9 KB · Weergaven: 542
  • 2.jpg
    2.jpg
    51 KB · Weergaven: 541
  • 3.jpg
    3.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 541
  • 4.jpg
    4.jpg
    64,3 KB · Weergaven: 539
  • 5.jpg
    5.jpg
    64,5 KB · Weergaven: 540
  • 6.jpg
    6.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 541
  • 7.jpg
    7.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 541
  • IMG_2448.jpg
    IMG_2448.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 544
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Erg leuk om dit zo te zien!! Een goede foto doet het product zoveel meer eer aan. Wat is de verkoopprijs van zo'n wagentje ?

Hebben jullie al plannen voor een nieuw product ?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Jeee, prachtig mannen, wat een mooie bestemming voor gerecycled hout! Wie zijn de gelukkigen die al dat moois mogen ontvangen? En hoe hebben jullie de wielen gemaakt?

jaap
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Leuke autootjes en hele mooie foto's! Om de een of andere reden doen ze me denken aan Matt Kenney's ploegschaafjes. Lijkt me grappig om zo'n autootje te zien met een beitel erdoor. Of omgekeerd: een schaaf met wieltjes en een bestuurder :)
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
bedankt mannen :)

@Jaap: 14 zijn er gegaan naar de wachtzaal van een dokter, 1 naar de overkoepelende grote baas van de hoorfirma die ze bestelt heeft, de rest gaat ofwel naar een klein kind ofwel naar een groot kind (beide hebben zich al aangediend ;) )
@Arthag: haha, ja nu je't zegt :)
@ Jaap en Joris: de wielen zijn gemaakt met een gatenboor, schuurschijf, freestafel, kolomboor en bandschuurmachine. Zo kregen we het meest constante resultaat tot nu toe. In de toekomst laat ik misschien een boorfrees op maat maken..
De verbinding as en wiel is gemaakt met messing busjes: eentje tussen wiel en carrosserie, en eentje op het eind van de as (gefixeerd met een messing pen). Erg veel prutswerk, maar het geeft wel een strak resultaat!
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Hoi Sam, erg leuke lopende band productie van een bijzonder fraai model de SamsAnt, de h-outentieke presentatiebox voegt daar net dat beetje extra aan toe samen met het certificaat van produktie, proficiat. :cool:
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
@ Rick: 50 voor eentje met geschilderde streep, 70 voor eentje met volhouten streep en volledig afgeronde achterkant (meer werk hé..je weet hoe dat gaat ;) )

@ Bram: dankje :) Wat een moeilijke vraag! Aangezien ik enkel werk met gerecycleerd hout (en mijn kennis inzake houtsoorten nogal beperkt), zijn een aantal voor mij gewoon onbekend. Degene die ik herkend heb: beuk, padouk, meranti, bankirai (?), amerikaanse eik, ipe, en dan nog wat :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.