Iemand ervaring met deze afzuiger: woodstar DC04 of spero SP04

tradibon

Actieve deelnemer
3 nov 2010
42
0
www.tradibon.webklik.nl
Beste forumleden,

Ik heb mijn oog laten vallen op deze afzuiger en wil hem gebruiken voor mijn stationaire machines (cirkelzaag en scheppach combimachine). Volgens mij is deze identiek aan de Spero SP04.
Het is een zuiger met een beperkte luchtverplaatsing (183 m3/uur), maar volgens de leverancier een flink drukverschil.
Ik zou graag eens de ervaringen van andere gebrukers willen horen.

Alvast mijn dank, Henri
 

Meuleman

Nieuw lid
5 sep 2008
23
0
Zutphen
Ik heb er zo-een gehad. Voldeed prima voor de stationaire machines (inclusief vandiktebank). Enig probleem was het gewicht. Ik moest hem vaak verplaatsen en dat viel door het gewicht nogal tegen. Maar als je voldoende ruimte hebt kun je hem misschien centraal plaatsen tussen de machines of er wieltjes onder maken om hem te verplaatsen.

Martin
 

tradibon

Actieve deelnemer
3 nov 2010
42
0
www.tradibon.webklik.nl
Dank je Martin! Dat lijkt dus goed. Heb je hem ook voor de handmachines gebruikt, zoals de bovenfrees? Dat schijnt te kunnen met de bijgeleverde reduceerringen. Lukte dat? en was de afzuiging voldoende?

Henri
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Dank je Martin! Dat lijkt dus goed. Heb je hem ook voor de handmachines gebruikt, zoals de bovenfrees? Dat schijnt te kunnen met de bijgeleverde reduceerringen. Lukte dat? en was de afzuiging voldoende?

Henri

Dat werkt toch niet handig met een bovenfrees en een 100mm dikke slang
 

Meuleman

Nieuw lid
5 sep 2008
23
0
Zutphen
Henri,
Ik heb die stofzuiger nooit gebruikt voor handmachines maar ik denk niet dat dat problemen zal geven. Deze stofzuiger mag dan een lage luchtverplaatsing hebben, hij genereert wel een hoge druk. Lijkt me wel een goede zaak de reductie zo dicht mogelijk bij de machine te plaatsen en dan met een niet al te lange dunnere slang naar de machine te gaan.

Martin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.