Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Iemand ervaring met deze afzuiger: woodstar DC04 of spero SP04

Beste forumleden,

Ik heb mijn oog laten vallen op deze afzuiger en wil hem gebruiken voor mijn stationaire machines (cirkelzaag en scheppach combimachine). Volgens mij is deze identiek aan de Spero SP04.
    Het is een zuiger met een beperkte luchtverplaatsing (183 m3/uur), maar volgens de leverancier een flink drukverschil.
    Ik zou graag eens de ervaringen van andere gebrukers willen horen.

Alvast mijn dank, Henri

Ik heb er zo-een gehad. Voldeed prima voor de stationaire machines (inclusief vandiktebank). Enig probleem was het gewicht. Ik moest hem vaak verplaatsen en dat viel door het gewicht nogal tegen. Maar als je voldoende ruimte hebt kun je hem misschien centraal plaatsen tussen de machines of er wieltjes onder maken om hem te verplaatsen.

Martin

Dank je Martin! Dat lijkt dus goed. Heb je hem ook voor de handmachines gebruikt, zoals de bovenfrees? Dat schijnt te kunnen met de bijgeleverde reduceerringen. Lukte dat? en was de afzuiging voldoende?

Henri

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tradibon Bekijk Berichten
    Dank je Martin! Dat lijkt dus goed. Heb je hem ook voor de handmachines gebruikt, zoals de bovenfrees? Dat schijnt te kunnen met de bijgeleverde reduceerringen. Lukte dat? en was de afzuiging voldoende?

Henri
    Dat werkt toch niet handig met een bovenfrees en een 100mm dikke slang

Henri,
    Ik heb die stofzuiger nooit gebruikt voor handmachines maar ik denk niet dat dat problemen zal geven. Deze stofzuiger mag dan een lage luchtverplaatsing hebben, hij genereert wel een hoge druk. Lijkt me wel een goede zaak de reductie zo dicht mogelijk bij de machine te plaatsen en dan met een niet al te lange dunnere slang naar de machine te gaan.

Martin

Forum Rechten