Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Gezocht: lintzaag Inca of vergelijkbaar

Hallo Forummers,

Ik ben op zoek naar een degelijke tweedehands lintzaag. Hierbij denk ik bvb aan een Inca, Kity of iets dergelijks. Een kleine lintzaag, maar wel een goeie.

Op de Belgische tweedehands sites heb ik een Inca zien staan, maar die meneer vraagt er nog 400 euro voor, wat wel wat teveel van het goeie is.. wat is een goeie richtprijs voor zo'n machine?

En moest er iemand op het forum ergens een dergelijke machine hebben of weten staan: laat maar iets weten!

groeten,

Ziet er ook niet slecht uit, maar dan zou ik voor die prijs toch voor die andere gaan geloof ik.

Hier staat er anders ook nog eentje. Misschien iets mindere kwaliteit, maar zal wss maar een fractie van de prijs voor die andere zijn vermoed ik...
    http://www.2dehands.be/bouw/gereedsc...rkingsmachines

Steven
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Hallo Samponette,
    Ik ben de eerste eigenaar van een Inca lintzaag, type 342.186, de originele Zwitserde versie, met een "direct drive" motor van 0,75pk op 220V.
    De machine staat op een verrijdbaar massief beuken Inca onderstel, en verricht nog dagelijks uitstekende diensten. Er zitten 6 zaaglinten bij, waaaronder twee vrijwel nieuwe "tuffsaw" bladen van 15 mm, die ik recent heb gebruikt voor het herzagen van 160mm hoge delen van esdoorn en kersen, dat ging perfect, ik heb foto's van. Ik heb de Inca altijd vertroeteld, een mooiere ga je niet vinden...
    Waarom ze dan weg mag: begin maart wordt mij een nieuwe Hammer geleverd, die ik heb besteld om de grotere zaaghoogte, de Inca is beperkt tot 160mm.
    Als je belangstelling hebt, stuur mij dan svp een PB. Half februari gaat ze op marktplaats, maar leuker als een mede-forumlid er een tweede leven aan geeft.
    Met vr. groet, bri

PS: wat ik nog vergat te vermelden, is dat er bij de Inca lintzaag zowel een originele langsgeleider (met verschuifbare hulpgeleider) zit, met een micro-verstelinrichting, alsook een loepzuivere verstekgeleider, verstelbaar tot 48 graden naar beide kanten. En twee "home-made" zwaluwstaart hulpstukken, en een verhoogde "resaw" fence. Tot zover, bri

die foto's wil ik zeker zien

Er zijn mooiere, maar die zijn zeldzaam. Een gietijzeren Frommia met 400 mm wielen, bijvoorbeeld. En zo nog een aantal zware gietijzeren brokken Duitse kwaliteit.

het topic mag eigenlijk alweer dicht wat mij betreft De Inca van bri krijgt binnenkort een nieuwe eigenaar!

Frommia klinkt anders inderdaad ook wel als iets degelijk. Bedankt voor de tips!

je hebt 'm gekocht begrijp ik?

het topic hoeft wat mij betreft niet dicht... ik zoek ook zo'n ding.... Een nieuwe makita of metabo uit china ga ik niet doen. Een Basa/baseto uit die categorie is ook gewoon chinees. Groter kan niet want dat krijg ik niet naar boven :-( en staat eigenlijk te veel in de weg als ik 'm niet nodig heb. Deze Inca leek mij eigenlijk wel wat. Met zoeken op het web kwam ik een ad tegen van David80 over zijn mooie gereviseerde lintzaag... helaas was dat een oude advertentie

dus, ik ben ook nog op zoek naar zo'n ding...

prima, neem het topic maar over dan

Forum Rechten