Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

TKG kleine tafelfrees en vandiktebankje

Voor wat licht freeswerk voor het restaureren van antieke camera's ben ik op zoek naar een kleine tafelfreesmachine.
    Zo een waar je gewone bovenfreesjes in kunt plaatsen.
    Ik heb dieverse losse freesmachines liggen maar soms is het toch wel erg fijn als je de handeling kunt omdraaien.
    Dus werkstuk langs de frees ipv frees langs het werkstuk.

Daarnaast tevens gezocht een simpel klein schaaf/vandiktebankje. ook dus voor het lichte werk

Ik heb echt geen 380volt machine nodig en maak geen raamkozijnen.....

Wie heeft iets of wie heeft een suggestie?

Alex
    Laatst gewijzigd door alex from holland; 27-01-13 om 13:55.

Als het echt om klein/licht werk gaat zou je eens naar de machines van Proxxon kunnen kijken. Goede kwaliteit, maar met name bedoeld voor modelbouw kleine kistjes etc..

Avos, bedankt. Dat is nou net weer te klein. Is inderdaad voor modelbouw.

Hoi Alex,

ik heb je een PB-tje gestuurd!

Gr. G.A.V.

Hmmm, ik had eigenlik gehoopt op wat meer tips.
    Ik kan mij niet voorstellen dat hier alleen professionals op het forum zitten met een heel ruim buget voor machines?

wie helpt mij verder?

Alex

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Ik betwijfel ook of wat jij zoekt bestaat. Ik denk dat bij stationaire machines de keuze inderdaad "modelbouw" en "groot" is. In freestafels waar je een bovenfrees onder hangt is dan weer keuze zat (en ook zelf te maken), maar dan moet je voor jezelf wel helder hebben wat je er mee wil en wat je er aan uit wil geven.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Toch wat gevonden, is dit wat voor je?
    http://link.marktplaats.nl/636010064
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Hoi Joris,

bedankt voor de link. het antwoord is jein....
    Op zich is het lekker compact, maar dat zit ik weer met die grote frezen. Mijn voorkeur heeft het om met losse stiftfreesjes te kunnen werken.
    Zoals aangegeven hoeft het geen superzware machinete zijn daar het meer klein "friemelwerk" is voor mijn camera's
    Vind het ook niet erg om daar een wat geld voor uit te geven, als het maar fatsoenlijk spul is.
    Hier bijvoorbeeld een vandiktebankjem naar kan niet inschatten of het uberhaupt iets is.

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...reviousPage=lr

kan je dan bvb niet kijken naar een triton bovenfrees? erg makkelijk onder een tafel te bouwen en langs boven te bedienen eenmaal die eronder hangt. Triton verkoopt ook tafeltjes ervoor.

ik heb er gisteren hier een bestelt: http://woodbizz.com/nl/triton-precis...ie-1400-w.html

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Bij die Kitty kan je misschien de freeskop nog vervangen voor 1 waar je stift frezen in kan klemmen (dit lijkt me sowieso een beetje overdone voor zo'n 'klein' machientje). Die powerplus, ik zou er alleen aan beginnen als je deze van te voren eens goed kan bekijken en wellicht testen. Dit is er namelijk 1 uit de categorie "discutabele Chinese kwaliteit". Voor die prijs moet je ongetwijfeld ook wel wat 2e hands kunnen vinden van 1 van de meer gerenomeerde merken.

Zoiets als wat Sam laat zien bedoelde ik ook in mijn 1e post. Daarvan zijn zeer vele merken/uitvoeringen beschikbaar.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Forum Rechten