Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: toolbox

toolbox

Toolbox op basis van een ontwerp uit het Toolbox boek van Scott Landis.

De toolbox is vrij groot, circa 65 cm breed en 30 cm diep. Misschien wel iets te groot en de verhoudingen zijn net aan. Hij is eerder een beetje voor de sier dan voor het groffe gebruik. Hoewel hij wel erg stevig is. Houtsoorten zijn kersen en curly maple.

Attached files

Athanor
    Guest

Re: toolbox

Fraai werkstuk Hemski!! Ja, in dat toolboxboek staan voorbeelden om je vingers bij af te likken. Leuk dat je de uitdaging aangaat om zelf een exemplaar te maken. Lijkt me inderdaad zonde om zomaar de beitels in te gooien Wat ga je er dan mee doen?
    Waar heb je het hout gehaald, nog een goede leverancier rond Rotterdam gevonden?

Groet van Fons

Hij was eigenlijk bedoeld om al mijn politoerspuletjes in te bewaren en eventuele ander afwerkspullen, voor hout natuurlijk .

Houtleveranciers i Rotterdam en omstreken is er niet. In ieder geval niet iets wat echt relevant is.

Heb het kersen via Jaap bij Hajo (Akkrum) vandaan en de curly maple komt bij de Amsterdamse fijnhouthandel vandaan.

Groetjes

Heel fraai Hemski, mooi hout ook!!

jaap

Mooie boxje heb je daar. Hoe heb je de vorm van het handvat gemaakt? Erg knap gedaan!

Ja, ja Hemski, zoals je ziet vindt iedereen jou toolbox mooi, ik kan natuurlijk niet achterblijven om je te vertellen dat ook ik het een erg mooie toolbox vind.
    Ad

nou en of, mooi, mooi, mooi.

Fraai werkstuk, echt iets waarin je kunnen naar voren komt. De zwaluwstaartjes met de hand gemaakt of machinaal?

Curly maple, is dat op een speciale manier gezaagd, om die tekening te krijgen? Ik heb zelf ook wel esdoorn stammetjes verzaagd, maar nooit dat motief gekregen.

En het handvat, erg mooi, misleidend ook, het lijkt net of het jaarringen zijn, die zo afbreken als je het kistje oppakt.

Maar nogmaals, erg mooi

Eigenlijk wordt deze tekening geen geen curly- maar fiddleback Maple genoemd.
    (in het nederlands 'gewaterd' of 'gegolfd' Esdorn omdat het een golvende draad heeft. Duitsers noemen het 'riegel ahorn' , letterlijk vertaald 'streepjes esdoorn')

Het is dus géén kops hout :-)
    (maar/en daardoor wel heel sterk)

groeten geertvandijk

dwz:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodworker
    Fraai werkstuk, echt iets waarin je kunnen naar voren komt. De zwaluwstaartjes met de hand gemaakt of machinaal?

Curly maple, is dat op een speciale manier gezaagd, om die tekening te krijgen? Ik heb zelf ook wel esdoorn stammetjes verzaagd, maar nooit dat motief gekregen.

En het handvat, erg mooi, misleidend ook, het lijkt net of het jaarringen zijn, die zo afbreken als je het kistje oppakt.

Maar nogmaals, erg mooi

Forum Rechten