Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
    Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012

tips voor het ophangen van hangereedschappen

Hallo,
    Wie kan me tips geven voor het ophangen van mijn handgereedschappen tegen een verticale houten wand achter mijn nieuwe werkbank?
    Jan

Kleine tip! Ophangen op een horizontale wand heet neerleggen

Voor een gedeelte van het gereedschap (hamers, zagen, omslagboren, meetgereedschap) heb ik op strategische plaatsen een paar flinke spijkers in de muur geslagen. Beitels hangen in een heel simpel rekje bestaande uit een plankje met een paar rechthoekige gaten erin. Dat is tegen de muur geschroefd.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Natuurlijk Frank,
    Ik was zo bezig met plannen hoe dit zo praktisch mogelijk te bedenken dat ik de richting kwijt was.
    Het is dus een vertikale wand...
    Groeten.
    jan

Jim Kingshott heeft van alles drie exemplaren en mengt qua bevestiging alles door elkaar: haken, rekken, magnetisch, kleine schappen. Zijn schaven verzameling zie ik wel niet op de foto. Opvallend aan zijn DVDs is dat hij iets ter gebruik of illustratie van de muur neemt en gelijk weer ophangt.

JimKingshott 048.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Hoi jan,

ik ben mijn ophang systeem aan het maken met french cleats, zie plaatje. Heb al wat delen gemaakt voor kleine spullen, voor het grotere werk beitels , zagen, hamer ed. Ben ik panelen aan het zagen van 400x600 mm die ik naast elkaar ga hangen aan een 45 graden strook.

zo kan ik makkelijk wisselen als er iets bij komt of als ik iets op een andere plaats wil.
    alvast een plaatje, post er wel meer als ik een bord af heb

Cas
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Verdomme Cas, wat een tip!
    Ik kende die french cleats helemaal niet, zelfs nooit van gehoord.
    Wat een fantastisch, simpel en zeer praktisch systeem.
    Dat gaat het worden!
    Als je nog plaatjes hebt, toon ze even... hier kan ik nog iets van leren.
    Knap man.
    Eens bekijken hoe ik dit voor mijn hamers en ander groter materieel ga toepassen.
    Aparte houders maken, zal het meeste mogelijkheden bieden, denk ik zo maar even.
    Alvast bedankt voor de prachtige tip.
    Jan
    Jan

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Jan

ik heb ook nog een Plateau gemaakt voor mijn afteken spullen, en een kort stukje met een houten pen erin om plakband aan te hangen.
    Zal deze week nog even een foto plaatsen van de eerste stappen naar de "modules" voor hoe ik de zagen ed op wil hangen.

Succes.

PS, als jij wat gemaakt hebt ook graag wat plaatjes??

french cleats zijn in normaal nederlands haaklatten. ik moet ergens nog een pdfje hebben voor het opbergen van gereedschap en zo ook aan een wand rek

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Hoi Jefmen,

Ik heb ook wel intersse in dit PDF-je

Cas

Forum Rechten