veel klein zaagwerk op grote formaatzaag?

Wiet

Actieve deelnemer
26 nov 2012
62
0
Bilzen
Hoi Wupsie,
Vergis je je mischien met die van Bijtel ?
Was de laatse die te koop stond en zo ver ik kan zien is die nog niet verkocht. Staat op Marktplaats, een Kity 636. (naam Henk)
Ik had wel interesse maar 5 uur rijden is wat teveel van het goede :).
 

Jan van Berkel

Actieve deelnemer
26 okt 2012
227
12
uden
hoi Rick
eigenlijk heel simpel.
je legt je werkstuk tegen de aanslag, je drukt op de linker knop en het werkstuk wordt met lucht geklemd
en als je op de rechter knop drukt komt de zaag naar voren.
als ik de knoppen loslaat gaat de zaag terug en de klemcilinder omhoog.
werkt schitterend en splintervrij.
ik ga de besturing nog simpeler maken zodat alles automatisch werkt nadat ik 1 knop ingedrukt heb.
het deel wat ik los zaag wordt ook geklemd zodat ik hier geen strepen van het zaagblad krijg
wat je wel eens ziet bij andere afkortzagen omdat het afgezaagde deel dan los of scheef komt te liggen.

ik heb het machientje gekocht bij een bedrijf wat failliet ging.
je moet er dan snel bij zijn en liefst in het weekend.
 

Jan van Berkel

Actieve deelnemer
26 okt 2012
227
12
uden
altijd goed.

waarom deze machines zo fijn zijn is omdat je een blokje hout zo groot als een luciferdoosje kunt doorzagen
zonder met je vingers in de buurt van het zaagblad te komen.
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Hoi Wupsie,

Nee die is nog niet verkocht, ik twijfel ook een beetje omdat hij het eigenlijk goed doet en een grotere toch moeilijk te plaatsen is hier bij mij.

Zeker nu me schuur vol ligt met een paar planken noten van Rick :D

Gr Berton
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Ahhhhh, dus Rick is oo jou hofleverancier :)
De behoefte aan een schaafbankje en zaagtafel wordt nijpend, zit er aan te denken om een deel van mijn over uren en vrije dagen uit te laten betalen om e.e.a. te kunnen bekostigen.

@ Wiet: het was de machine van berton, zal trouwens eens kijken wat voor motor er onder die van beitel hangt, heb een kleine kity gehad, maar het vermogeb wat echt te laag.
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Nou erikaatje krijgt heel veel aandacht hoor Steven en behandel haar goed, iedere keer als ze haar werk heeft gedaan ( naar alle tevredenheid) maak ik haar schoon en mag ze bijkomen en ze raakt nooit over haar toeren en gaat vol passie door al dat moois heen zonder tegen te spartelen en ze blijft met haar pootjes altijd stevig op de grond staan. ( tis ook echt een moordw.. zaagtafel)

Gr Berton
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Gelijk welke machine je ook kiest, het gaat altijd een belastende klus zijn om grote aantallen te verwerken. Repetitief werk sloopt nu eenmaal het lichaam, de meeste machines of motoren daarentegen hebben er hoegenaamd geen probleem mee;)

Er is jammer genoeg niet direct een valabele oplossing voor je probleem, ook met een Hammer of Felder gaan na een tijdje de spieren opspelen. De enige oplossing die zoden aan de dijk zet is om alles te automatiseren, maar dat is hier dan weer overkill.

Een (zeer) lichte en precieze loopwagen zal van meer belang zijn dan een zware motor, hoe minder inertie hoe beter.


Mvg,

André

Wijze man..!
 

HermanWalleyn

Nieuw lid
31 mei 2013
1
0
Heb vroeger ook grote reeksen gezaagd. Als je de latten van 20 op 20 bvb per 15 stuks aan mekaar kleeft met bruine verpakkingstape krijg je balkjes van 60 op 100 om te verzagen. Door de tape rondom en de latten strak tegen elkaar heb je ook een stuk minden schuurwerk. Je hebt ook 15 keer minder te zagen, dus je bent klaar in een fractie van de tijd.

groet
Herman
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.