Beeldje van een lepel

Yuno

Nieuw lid
15 jan 2013
21
0
mjvanderwielen.com
Is een cadeau voor de eigenaar van de boom waar de tak uitkomt.

:( Ben alleen erg aan het twijfelen hoe ik hem af wil werken. Want ik wil graag dat de "tak" nog zichtbaar is in het beeldje, maar ik wil hem ook graag netjes afwerken.

Iemand tips?

Houtsnij-beeld-voor-schuren.jpg

Meer foto's
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Hallo Yuno,

het lijkt mij een tegenstelling te zijn. Ik heb niet onmiddellijk een oplossing.

Misschien weet een ander forumlid raad te geven?

groeten,
Ornament
 

tuoh

Oud hout
Die eis is dus een "contradictio in terminis" ;) Het is nu éénmaal het ene of het andere, beide tegelijkertijd gaat niet.

Wat wel een mogelijkheid was geweest is de volgende: de voet niet bewerken, maar deze gewoon met schors en alle andere onvolkomenheden intact laten en daar als het ware de lepel uit te laten oprijzen. De gesneden lepel nadien afwerken en de voet onbehandeld laten. Dan kan er geen misverstand rijzen over de oorsprong van de gesneden lepel, die ontspruit duidelijk zichtbaar uit het basismateriaal.


Mvg,

André
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Objecten en houtdraaiwerk werk ik wel af met Osmo hardwax. Je behoudt dan de structuur terwijl je met twee lagen Osmo een goede bescherming biedt. Bij www.rons-biz.com is ook een impregneerolie verkrijgbaar die mij ook goed bevalt voor hout dat met vocht in aanraking komt. Of anders kun je ook volstaan met walnootolie.
Tenminste wanneer ik je vraag goed begrepen heb.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Yuno

Nieuw lid
15 jan 2013
21
0
mjvanderwielen.com
Dank voor de reacties, Denk dat het gaat worden als Tuoh geopperd heeft. Ga dan vooral spelen met de maten van schuren. Van de schep gepolijst tot ruw en onaangeraakt aan de voet.

@Jan dank voor de tip!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.