Dank je. Het is niet mijn eigen idee, die mal, maar het werkt ideaal. Je hebt een hele zware freesmachine nodig om met zo'n grote diameter bossingfrees (82.5mm!) aan de gang te gaan. Die heb ik niet, en dan wordt het een aardig veiligheidsrisico om hem toch te gebruiken en dat wilde ik niet nemen. Voor 8mm opspantang (wat ik heb) zijn ze eigenlijk ook niet zo groot beschikbaar, dus krijg je kleinere profielen. Ik kwam het idee tegen van die mal, en die heb ik gemaakt met vuren wiggen en 5mm beton-multiplex, dat is lekker glad, dus weinig glijweerstand.
Over de materiaaldikte: ik heb hele lichte deurtjes gemaakt. Het kader is van 16mm MDF, en de panelen uit 9mm MDF. De groef voor het paneel (6.3mm) was breder dan wat ik overhield (4 of 5mm), dus ik hield aan de achterkant een spleetje over, wat ik met acrylaatkit heb gevuld, en dat zie je na het schilderen niet. Ik zou nu het kader van dikker materiaal maken, want nu had ik de grootste moeite om de dorpels en stijlen tijdens het lijmen in één vlak te houden. Alhoewel de freesbitset geschikt is voor een kader vanaf 16mm (tot 22mm), geeft 18mm denk ik net wat meer body voor een stabiele montage.
Ik moet me trouwens corrigeren: ik heb de freesbitset 991.012.11, dat is een set met een wat kleinere radius (5mm).