kopieerfrees meer dan 23 mm

nele01

Nieuw lid
13 jan 2013
5
0
Weet er iemand een goed online adresje voor een lange kopieerfrees ( met lager boven de frees).
Ze moet door mdf platen van 32 mm dik kunnen. Ik vind ze wel maar met schacht 12 mm en ik zoek er een met schacht 8 mm ( als die al bestaat).



Moet geen superkwaliteit e dure zijn want ze is voornamelijk sporadisch voor mdf te frezen.

Kurt
 

nele01

Nieuw lid
13 jan 2013
5
0
In dat geval kun je deze eens proberen, snijvlakken zijn 38mm lang

Idd deze was ik ooit al eens tegengekomen. Tegenvaller is wel dat de verzendkosten naar belgie 13.5 euro zonder btw kosten.

Is het te doen trouwens om met een kopieerfrees van 16 mm ( heb ik )een plaat van 32 mm te frezen in twee keer of méér of is het dan niet meer zuiver.

Mijn mal is 12 mm en de te frezen platen 32 mm.

Bedankt alvast
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Welke machine gebruik je? Je kan in meerdere dieptes frezen, dat is zelfs aangewezen(maar met dat soort frees gata het niet) Het probleem kan komen van jouw bovenfrees die eventueel ook niet diep genoeg zal willen zakken.
Wat je ook kan doen is eerst met een decoupeerzaag het grof deel wegnemen en een paar mm laten die je dan veel makkelijker kan wegfrezen.
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Je kan proberen aan een kopieerfrees te komen met het lager aan de onderkant. Het lager moet dan wel iets dikker zijn dan de as. Je kan de catalogus van CMT http://www.cmtcatalogus.nl/images/stories/pdf/Cmt_Catalogus_13NL.pdf
bekijken (bldz 98), daar is wel wat te vinden. Je moet vrij dicht langs de lijn zaagt om de frees niet te veel te belasten. Met de mal aan de bovenkant kan je eerst een deel frezen. Dan met de frees dieper kan je de rest doen als je freesmachine diep genoeg kan komen.
 

Wiet

Actieve deelnemer
26 nov 2012
62
0
Bilzen
Nele,

Moest je interesse hebben voor die ecotools kantenfrees 19 x 38 mm met bovenlager. Ik heb ze nog liggen (ongebruikt in originele container).

Als je van de kanten van Bilzen bent kan je ze komen afhalen.

Ik wil ze ook wel versturen :
Gewone brievenpost : 8,01 + 2,01 = 10,02 euro.
Pakketverzending : 8,01 + 6,4 = 14,41 euro.

Als je ze wil, stuur maar een privé berichtje.

Groetjes,

Wilfried
 
Laatst bewerkt:

sergeant

Actieve deelnemer
6 nov 2011
76
0
Antwerpen
Soms durf ik wel eens de kunststof zool verwijderen en direct op de metalen voet werken. Zo win je weer 6 mm diepgang. Maar laat je niet verleiden om de schacht van de frees te ver uit de spantang te monteren. Ongeveer 3/4 van de schacht moet gevat zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.