Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Wat is design

Wat is design

Het kwam al eens ter sprake en de posting van ons aller Tuoh Andre was voor mij de aanleiding om maar een forumrubriek Design te openen. Het is bedoeld om over design in het algemeen en in bijzonder natuurlijk als het wat met hout te maken heeft, informatie te delen.

En wat is design dan? Een leuk filmpje voor de aftrap van het Design Council.

Jaap

Laatst gewijzigd door jaap; 17-01-13 om 15:50.

kijk! dat is nu eens de beste info-film omtrent mijn beroep dat ik ooit bekeken heb!

nu ook nog eens overbrengen aan mijn medemens >.<

'de postmoderne mens ontleent zijn identiteit aan de produkten die hij verbruikt'

zo geformuleerd krijgt t bijna iets verheffends

we consumeren/communiceren meer & meer(..) uit de tweede hand

hier kun je van alles van vinden

voor een ontwerper ligt er een verscheidenheid aan uitdagingen die elk een eigen provocatie oproepen en heel individueel en t liefst spontaan maar ook persoonlijk kunnen worden aangegaan

tot zover t belerend praatje

òf..

navigerend op bijzondere frequenties,voelde ik mij tot in hoge mate van de verbeelding aangesproken..

zeldzaam genoeg maar niet ondenkbaar- ik weet zo gauw geen groter goed,

toch kan zo'n moment met kunstuiting in verband worden gebracht

samenvattend:de eerste helft(<of) is een overweging ,de 2e helft (of >)kan met alles te maken hebben behalve gecalculeerd gedrag
    Laatst gewijzigd door Vondeling; 11-02-14 om 22:20.

Design een heel breed begrip. Oorspronkelijk bedoeld voor het ontwerpen van industriële producten. Dus zeg maar ontwerpen die geschikt zijn voor seriematige productie. Later werd dit begrip uitgebreid naar allerlei op zichzelf staande ontwerpen als b.v. een enkelvoudig meubelontwerp. Het begrip verplaatste zich nadien ook naar de opzet van onderzoeken - het ontwerp van wetenschappelijk onderzoek en analyse - hoe doe je zoiets - welke wegen bewandel je - hoe geef je iets grafisch weer.
    Met de verspreiding van het begrip design en de bredere toepassing van het begrip verrijkte zich ook de woordenschat in het spreken over design. Net als in de kunst proberen mensen onder woorden te brengen wat ze zien, denken, ervaren en voelen wanneer ze in contact komen met vormen van design. Net als bij kunst is soms voor niet ingewijden moeilijk te volgen waarover ingewijden het hebben bij hun spreken over kunst en design. Er ontstaat een eigen begrippenkader anderen noemen dit jargon.
    Het woord design is dus een levend begrip in onze taal en gedachten. Het groeit met de tijd. Een sluitende definitie is daarom ook snel weer achterhaald. Wat blijft is mooie dingen maken zoals veel houtbewerkers doen.
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]&#34;hout-vormen&#34;[/b:3c68c353]

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Ik ga voor: "Zichtbaar gemaakte intelligentie". Komt van Le Corbusier.

Ja, dat vind ik een hele mooie!

Ik surfde vandaag langs een pagina met allemaal design-stoelen en als je sommige modellen ziet...
    http://www.pinterest.com/salonriah/love-chairs/

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten