nieuwe werkplaats met Felder 531P en Hammer 4400

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Hartverwarmed :p Ik sla het op. Waarschijnlijk ga ik in de winter beginnen aan 2 wastafel meubels voor in mijn huis. Als het zo ver is zal ik wel even pm-en.
 

lero

Nieuw lid
31 aug 2009
23
0
Dag allemaal,

Onlangs zelfde machine als Epistaxis gekocht (Felder CF531pro). Moet nog tot begin Juli wachten op levering. Nieuwe machine betekend werkplaats aanpassen. Probleem wat ik heb met de mijn huidige en ook toekomstige machine is dat de afzuig aansluitingen op combinees op verschillende plekken op de machine zitten. Ik moet van een mobieleafzuiging met een flexibele slang (die altijd op de vloer ligt) overstappen naar een systeem van vaste buizen met eventueel korte stukken flexibele slag (ARBO). Ik loop nu tegen het probleem op dat een buis die van boven komt altijd in de weg zit. Heeft iemand hier een goede oplossing voor?
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Een verhoogde vloer met daarin afzuiging en elektra kan een oplossing zijn. In computerruimtes wordt dit zeer veel toegepast. Echter moet je daar dan wel de ruimte voor hebben natuurlijk.
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
marco zei:
Een verhoogde vloer met daarin afzuiging en elektra kan een oplossing zijn. In computerruimtes wordt dit zeer veel toegepast. Echter moet je daar dan wel de ruimte voor hebben natuurlijk.
en die ondervloer moet stevig genoeg zijn om die enorme machine te kunnen dragen ... en niet trillen. Denk niet dat dat mogelijk is (voor een normale prijs).

Ik heb al geaccepteerd met mijn hammer combi dat ik telkens die slang ergens anders op moet aansluiten. is een kleine moeite omdat je de machine toch moet "ombouwen" voor elke handeling. Ik heb daar een flinke flexibele slang voor gekocht met een mondstuk.

En die buis ligt wel op de grond ja. ben ook wel een keer bijna erover gestruikeld. Wat je wellicht nog zou kunnen doen is een railsysteem maken die de buis mond boven de machine kan verplaatsen. zo kan je telkens hem op een andere poort aansluiten en ligt hij niet op de grond (misschien wel een leuk idee voor mijn eigen werkplaats nu ik erover nadenk)
 

lero

Nieuw lid
31 aug 2009
23
0
Idee met een rail aan het plafond was ik zelf iid nog niet op gekomen. Bedankt voor de input. Als er meer geniale oplossingen zijn hoor ik het graag
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.