nieuwe werkplaats met Felder 531P en Hammer 4400

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
:evil: :evil:
Heb je van z'n leven... Krijg 5 minuutjes geleden een telefoontje dat mijn Felder 531P en de Hammer lintzaag aangekomen zijn in de fabriek en dat ze hem morgen kunnen komen leveren. Geen probleem behalve het feit dat ik niet aanwezig kan zijn en ook geen kraan heb kunnen huren owv hun laattijdige verwittigen! Dus wordt het dan maar 12 augustus zegt die lolbroek.... :eek: :shock: :evil: Gans mijn verlof met de machine kunnen spelen anders en nu mag ik nog een maand extra wachten. :cry: :cry: :cry:
Ik zou een ongeluk kunnen doen voor het ogenblik.

AAARGHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enfin, in afwachting ga ik wat fotos proberen te plaatsen van de lege kelder en hoe we hem aan het opknappen zijn. Als het lukt tenminste.
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Je kunt het ook anders zien. Jij hebt een erg leuk vooruitzicht naar 2 machines waar vele anderen alleen van kunnen dromen. En dromen heb je nu tijdens je vakantie ook genoeg tijd voor.
Maar ok, ik zou ook balen als je weet dat hij klaar staat maar toch pas over een maand geplaatst wordt.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ach, zie het maar als uitgesteld genot!! :mrgreen: :mrgreen: Daar komt nog bij:"Het bezit van de zaak, is einde van het vermaak!."
Maar wel gefeliciteerd want het zijn prachtige machines. Ik vraag me ook werkelijk af wat ons forum bijdraagt aan de omzet van Felder en Hammer.

jaap
 
A

Anonymous

Guest
Ik voel met je mee! Mijn KF700 staat ook bij Felder geparkeerd tot na hun vakantie. Bij mij lag het niet aan Felder, maar aan leveringsproblemen van een speciaal zaaglint om een partij 600 jaar oud eiken te kunnen herzagen, die nu op de beoogde plaats voor de machine is opgeslagen.

Ik heb er ook echt de balen van dat ik in de vakantie niet met de machine aan de slag kan. Ik had juist zo'n leuk opstartprojectje in gedachten! Maar goed, wat in het vat zit................
 

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
Hier komtie dan eindelijk, mijn nieuwe baby!! :D :D :D :D :D :D :D

heeft een tijd geduurd want i was het usb kabeltje kwijt van mijn toestel. Hoe kun je trouwens fotos rechtstreeks op de site krijgen? Ik heb dan maar gespiekt bij guido en gekeken hoe hij het deed.

In elk geval: enjoy!

http://koencardoen.magix.net


nu maar hopen dat dit lukt, ik hoor het wel anders!
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik ben vooral jaloers op de gigantische ruimte waar je hem in kwijt kunt. Mijn werkplaats(je) is ongeveer 2.25 bij 3.5 meter, daar past-ie volgens mij niet eens in :D
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
een woord: prachtig.

hoever ben je al met uitpakken en in gebruik nemen? alles al ingesteld en afgesteld?
die lintzaag was bij mij snel klaar maar aan die combinatiemachine van heb ik een paar dagen moeten sleutelen.
 

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
Aangezien de combi in drie stukken aankwam moest de roltafel nog worden uitgelijnd. Daarvoor werd er een technieker van tema bijgehaald om de machine te calibreren. (voor de ronde som van 150 euros weliswaar.... :geek: ) Ze werkt dus als een droom. Eén klein puntje toch. de aanslag stond 1mm verkeerd.... (maw een stuk dat 40cm moest zijn kwam eruit als 39.9.... :roll: Eigenlijk wel onbegrijpelijk maar goed, dat hebben we zelf wel gefixt. Nu staat ie perfect.
Als je't ook niet allemaal zelf doet he... :| :|

de vandikte is ook een droom. Heb er een stuk hout kunnen doen uitrollen die precies op een tiende millimeter (1/10!!!) nauwkeurig was :lol:
Voorlopig kan ik me nog niet aan projectjes wagen want we zijn midden in de bouw van het nieuwe huis. De machine wordt nu dus vooral gebruikt voor het verzagen van plaatmateriaal en het op breedte brengen van de planken van het parket. Die zijn 2.5 meter lang en met die machine gaat het wel lekker vlot ipv met een wipzaag.
 

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
ArtHarg zei:
Ik ben vooral jaloers op de gigantische ruimte waar je hem in kwijt kunt. Mijn werkplaats(je) is ongeveer 2.25 bij 3.5 meter, daar past-ie volgens mij niet eens in :D

't ziet er op de fotos groter uit dan het in werkelijkheid is hoor.... maar ik mag niet klagen, dat zou onkies zijn. :D
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Tja een felder in de kelder voor het inkorten van de vloerplanken, dat is toch best wel uber :twisted:
 

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
zuma zei:
Tja een felder in de kelder voor het inkorten van de vloerplanken, dat is toch best wel uber :twisted:

Het is wat het is, voorlopig. Tussen het installeren van de elektriciteit (kabels, lichtspots, stopcontacten, schakelaars) plaatsen van het centraal stofzuigsysteem, plaatsen van de twee hangende toiletten, het monteren van de keuken (dampkapluifel, spoelbakken, keukeneiland etc etc), het plaatsen van de vloerverwarming, het plaatsen van de warmtepomp en niet te vergeten alle sanitair en afvoerbuizen voor afvalwater is er niet veel tijd meer om nog aan het spelen te gaan met de machine. 'k Ben nu al een dik jaar bezig ( 2, meestal 3 dagen per week) , vanaf de ruwbouw en het begint er al op te lijken. Nog een maandje of zo en we kunnen er eindelijk in.
Heb veel bijgeleerd in dat jaar, tussen alle vergissingen door natuurlijk
Not to worry, zuma: ik ga alle inbouwkasten en meubels ook zelf maken dus hij komt echt wel nog van pas. Alles op zijn tijd. Het parket plaatsen en de keuken waren twee aardigheidjes waar de paneelzaag best handig was :D. Niet zo jaloers zijn ;) ;) :D ;) ;)
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ach tja jaloers is een groot woord :D

Mijn huidige woning heb ik ook grootendeels zelf van onder tot boven gestript en weer opgebouwd. Ik moet nog de inbouwkasten en keuken doen.... Het enige nadeel van mijn huidige woning ten opzichte van mijn vorige is dat ik van een schuur van zo'n 40m2 heb moeten inruilen voor zo'n eengezinswoning schuurtje van een stapeltje stenen met dak., nauwelijks een toilethok te noemen ;)

In mijn oude woning en schuur was ik begonnen met mijn houtbewerkingshobby (voornamelijk klussen aan het huis en af en toe iets maken). Ik ben toen begonnen met het Festool basis systeem en ik ben blij dat ik niet direct ben begonnen met zaardere machines want nu moet ik het met een nog steeds riante zolder doen. En daar zit mijn baalfactor, ik krijg daar niet zomaar een fatsoenlijke vlaktevandikte bank op, want met die Festool basis systeem en MFT en flink vloeroppervlak red ik me zelf nog prima.

En goed gereedschap is gewoon heerlijk, ook bij het klussen aan het huis :D
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Iemand toevallig in de buurt van Gouda met een fatsoenlijke vlakte vandiktebank, waar ik zo af en toe even wat hout op mag schaven tegen een zeg een bijdrage in de onderhoudskosten van de machine of een krat bie o.i.d.?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.