scheppach PL45

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Heeft scheppach die mafellcirkelzagen waarbij de rail aan de zaag zit voor afkortwerk nagebootst?
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ik zie wel geen 90° aanslag en retour veer zoals bij mafell. Anders leuk gezien, het ziet eruit als een versmalde festool rail, de zaag is waarschijnlijk compatibel met festool, makita rails.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik begrijp het niet goed, het is blijkbaar een andere zaag dan de CS55, en de rail is wat smaller. Maar ze lijkt compatibel met de andere rail.

De rail zit er blijkbaar niet onder aan vast en ik weet niet of de diepte geblokkeerd kan worden, in tegenstelling met de Mafell.

Ik snap niet goed het nut achter deze zaag, buiten de prijs €230 op toolnation en €120 op marktplaats??
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
105
Ik snap niet goed het nut achter deze zaag, buiten de prijs €230 op toolnation en €120 op marktplaats??
bij toolnation €156,09 incl en bij de jong €120 excl is €145 incl
een verschil van €11 en geen €110
ach scheelt maar een nulletje.:p
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De liniaal van de PL 45 past niet op de CS 55 modellen

Dat wil mogelijk zeggen dat de PL45 wel past op het CS55 lineaal, andersom is waarschijnlijk niet mogelijk omdat de de CS55 afstelling zit op het tweede blokje van de rail, die er niet is op de PL45 rail.

@Joop, bedankt voor de correctie!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Volgens mij is dit gewoon ((Goede) / Chinese) handelswaar en heeft het niks met de oude Scheppach te maken helaas.... of doe ik Scheppach nu te kort
 

JanHo

Nieuw lid
20 jan 2013
6
0
Volgens mij is dit gewoon ((Goede) / Chinese) handelswaar en heeft het niks met de oude Scheppach te maken helaas.... of doe ik Scheppach nu te kort

Ja, Scheppach is nog steeds de oude Scheppach. Productie vindt nu alleen voor 80% plaats in eigen fabriek in China. Met uiteraard chinese werknemers, controle en eindcontrole geschied door Duitse Scheppach medewerkers. Zo behoud men nl. de 100% Scheppach kwaliteit , alleen tegen lagere productiekosten.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ja, Scheppach is nog steeds de oude Scheppach. Productie vindt nu alleen voor 80% plaats in eigen fabriek in China

Jan, dat is een interessant gegeven, waar heb je die kennis vandaan. Is dat een aanname of is het een feit? Op de website van Scheppach staat hierover namelijk niks te lezen.

Voor mij mintens zo interessant? Is het ontwerp ook door Scheppach engineers gedaan of is het een handelsprodukt wat door Scheppach kant en klaar wordt gekocht, evt deels afgeassembleerd en dan in de markt gezet.

Ik ken de verschillen tussen de duitse TS-2000 en de Chinese TS-2010. Op eerste gezicht de gelijke machines maar bij nader inzien toch een heel verschil in kwaliteit in degelijkheid en afwerking?

Hoe zit dat verhaal dan in relatie tot de Chinese fabriek?
 

JanHo

Nieuw lid
20 jan 2013
6
0
Hoi Scheppie
Kennis heb ik verworven door mijn affiniteit met elect. gereedsxchap en de daar uit voorvloeiende contacten, en tevens het vele lees en spit werk op Internet. In dit geval uit een gesprek kort geleden nog gevoerd met een mdw. van de ned. importeur, die ik al ken vanuit zijn tijd dat deze nog werkte voor de imp. in Alkmaar. Naam kan ik uiteraard niet noemen op dit forum.

Dan even betreffende het feit dat je van "Made in China" niets kan vinden op de site van Scheppach. Dit is niet zo vreemd omdat "made in China" nou niet echt staat voor kwaliteit, ondanks dat dit niet meer geld voor een inmiddels groot aantal merken. Maar doordat de Chinezen het in het begint niet zo nauw namen met de kwaliteit, was de slechte naam al gezet. Daarom vind je op geen enkele site van de bedrijven die produckten maken in China op hun site "made in China".

En dat de TS-2010 minder is van kwaliteit is mij niet bekend. Je kan immers niet alles wetem. Wat ik wel weet, en een feit is, dat bedrijven hoe goed hun producten ook zijn altijd weleens de plank of planken mis slaan. Scheppach heeft zo ook een mindere periode gekend, maar voorwat ik weet zijn ze weer op de oude vertouwde kwaliteit terug. Kijk b.v. maar eens naar de in China geproduceerde Presicia 2.0, test uitslag ZEER GOED. En om de firma Festool er even bij te halen (overigens niet mijn merk), produceren al jaren goede producten maar hebben de plank toch behoorlijk mis geslagen met de nieuwe invalzaag, decoupeerzaag, en de nieuwe serie accu slagboormachines. De druk op bedrijven om maar zo snel mogelijk nieuwe producten in de markt te zetten is de afgelopen jaren zo groot geworden, dat men eigenlijk gewoon te snel ontwikkeld (kost veel geld). Maar als men te lang ontwikkeld heeft de concurrent het product al in de markt gezet en vist men voor een groot gedeelte achter het net.

Ps. Scheppach ontwerpt uiteraard zelf met eigen engineers, maar zoals inmiddels met meer bedrijven zullen ze ongetwijfeld steeds meer gaan samenwerken.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Jan, duidelijk verhaal, kun je een tipje van de sluier oplichten omtrent jouw relatie tot diverse merken, werk je professioneel in de gereedschaphandel oid? dDan kunnen we hier je oordeel beter op waarde schatten.

Wel interessant vind ik je statement mbt Festool die niet de goede produkten in de markt gezet zou hebben, wat bedoel je daarmee?
 

JanHo

Nieuw lid
20 jan 2013
6
0
Beste Scheppie,
Neen, ik ben geen prof, maar zoals ik al vermelde heb ik iets met electr. gereedschap. En heb vanaf mijn jeugd tot heden (58) vele dingen gemaakt van compressoren tot keukens. Dus weet ik wel wat van gereedschap, en is bij mij alleen 100% goed genoeg. Mijn vrouw wordt er weleens gek van, maar ja ze is na 37 jaar nog steeds gelukkig met mij dus zal het wel meevallen.

Dan even het Festool verhaal, deze hebben problemen met de nieuwe invalzaal betreffende de instelling van de graden deze is niet zuiver. Ook met een bepaald type decoupeerzaag zijn problemen. En afgelopen maandag was ik bij de Fa. Breur in Gouda waar ik met eigen ogen zag dat het nieuwe type accu klopboor niet wilde draaien ondanks de volle accu. Ontwerp probleen kreeg ik te horen van de verkoper. Het precise probleem met de decoupeerzaag weet ik niet meer maar als je wil kan ik dit wel voor je uitzoeken. Verder heb ik na 2 jaar mijn Festool CS 50 de deur uit gedaan. Dacht voor veel geld een Precisio zaagtafel in huis te hebben gehaald. Nou echt niet Precisio, constant blijven afstellen met name de verstekgeleider (roltafel). Overigens is het doorbuigen van het tafelblad al eens aan de orde geweest op een ander forum (heb dit artikel nog). Wil hierbij overigens wel benadrukken dat Festool goede producten maakt en net als bv. Miele goede wasmachines, maar je kan ook een minder goede treffen.
 

JanHo

Nieuw lid
20 jan 2013
6
0
Hoi Robdenduijf,

Scheppach en Kitty zijn kortgeleden samengevoegd (zie scheppach.de), Spero is voor zover ik dat weet iets van Spaans of italiaans, maar nogmaals prik mij hier niet op vast. Wel worden deze merken door de Fa. vd Spek (Oud-Beijerland) hier geimporteerd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.