Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Beste bewerking voor deze eettafel? En wat voor hout is dit eigenlijk ?

Hoi,

Ik heb een mooie eettafel gekocht, echter onbewerkt. Nu wil ik hem gaan lakken, het liefst met een zo hard mogelijke lak, die zoveel mogelijk de nerf nog laat zien.
    Nu heb ik de volgende vragen:

- met welke lak kan ik het beste aan de slag ?
    - hoe het best aan te brengen ? (lichtjes opschuren, een dikke laag kwasten, of rollen? of kruislings licht opzetten (van die dingen)
    - mijn vriendin zegt dat ik moet wachten tot de lente ivm het weer, maar ik heb een apart kluskamertje (zonder verwarming, dus het kan iets vochtig zijn), is dit ook voldoende?

Hier nog een foto van het blad, de verkoper zei dat het wel eiken zal zijn.. wat denken jullie als deskundigen ?

download1.jpgdownload2.jpg

dat lijkt mij zeker geen eik.

Qua afwerking hoor ik hier op het forum veel goede dingen over Osmo Hardwaxolie. Ik geloof dat je dat ook gewoon in je leefruimte kan aanbrengen.

En als je moet wachten tot de lente, heb je wel veel kans op vlekken door morsen etc..

Ik denk meer aan inlandse notelaar.

Als je voor naturel gaat zou je voor Skylt kunnen gaan, de ultramat geeft de meest naturelle finish die ik ken. Er is nu ook een nieuwe extra harde versie, Skylt titanium.
    Temperatuur moet wel liefst 15+ zijn, anders hard je product mogelijk niet lekker uit.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Die hebben wij ook op de eiken vloer (de skylt 2 componenten matte lak) en die bevalt goed. Je ziet het echt niet en zeer duurzaam.

Maar ehh, niet echt het juiste topic he, dit hoort in het topc over hout veredeling/behandeling thuis Volgende keer dus even kijken waar zoiets thuishoort.

Wellicht dat 1 van de mods het even kan verplaatsen.
    Laatst gewijzigd door jpandriesse; 14-01-13 om 16:08.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Eiken is het inderdaad niet, inlands notelaar lijkt me wel klopppend. Ik zou qua afwerking voor osmo gaan .
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten