Leuke zoekresultaten voor Spanzaag...

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Ik ben bezig een spanzaag te maken, en was op zoek naar wat informatie over de bevestiging van het zaagblad. Google erbij gepakt, en ik kwam onder andere op de volgende links uit:

http://nl.made-in-china.com/tag_search_product/Frame-Saw_yighnn_1.html

en

http://nl.aliexpress.com/item/FRAME-SAW/335688154.html

Ik moet erbij zeggen dat ik niet naar de titels keek, maar direct naar de resultaten. Hilarisch! Ik wil ze jullie niet onthouden.

Zo blijkt je hier onder andere een 'Zaag van het Kader' te kunnen kopen - en natuurlijk dan ook een 'Blad van de Zaag van het Kader'. En wie heeft er nu geen behoefte aan een 'Kader zag de Boren van de Beetjes'? Ik zag ook producten waar ik er al een aantal van heb - zo kan je hier ook een 'Zaag van de Troep' krijgen. He, van dat type heb ik er volgens mij al een stuk of 10 liggen!

De tweede link geeft ook inzicht in waar die moderne chineese zagen nu van gemaakt worden. Niks geen A2 of O1 staal - je kan hier gewoon een blad bestellen van een 'hoogwaardige geilheid legering'! Dat moet werkelijk heerlijk zagen - iets voor een groepsbestelling?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Interessant - in die zin dat de tekst van de eerste link suggereert dat eea het resultaat is van machinale vertaling uit het Engels, ipv wat je veel bij Chinese (en Japanse) handleidingen ziet, handmatige vertaling uit het Chinees door ter zake minder kundige vertalers. De tweede link lijkt wel op 'standaard' vertaald Chinees...

Overigens is het afleveren van mindere vertalingen niet alleen het voorrecht van Aziatische producenten - zo zag ik onlangs een opmerking over de Engelse versie van de handleiding van een Zweedse mixer:

However, it has two weak spots. One is the manual which I jokingly say was written in Swedish, translated into Mandarin, and then translated into English by people who weren't cooks or bakers and weren't native speakers of any of the languages in question.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
De tweede link geeft ook inzicht in waar die moderne chineese zagen nu van gemaakt worden. Niks geen A2 of O1 staal - je kan hier gewoon een blad bestellen van een 'hoogwaardige geilheid legering'! Dat moet werkelijk heerlijk zagen - iets voor een groepsbestelling?

Moet die dan nog wel invetten tegen roest? :)

Ok een dan nog: als je hem invet dan word het een vetgeile zaag :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.