Homemade.

tuoh

Oud hout
Vandaag dus weer een andere snedegeometrie getest op de toolbit (V3), deze zou een meer snijdende werking moeten geven. Nu is er altijd wel wat verschil tussen theorie en praktijk, maar in dit geval liepen beide aardig in de pas. Met andere woorden, de toolbit deed wat ik er van verwachte:D Mooie krullen en een gladde afwerking, de graad van afwerking is bijna te vergelijken met het resultaat van een platte beitel.

De derde versie is dus de beste geworden, veel meer progressie is er bijna niet meer te bereiken denk ik, deze toolbit gaat dus de klus klaren:D

Bijgaand nog wat prentjes van de uiteindelijke snedevorm en het eindresultaat.


Mvg,

André

DE ultieme snedevorm.
CIMG2762.jpg

Snijdend draaien.
CIMG2771.jpg

Een glad eindresultaat.
CIMG2774.jpg

Bol nr 3.
CIMG2784.jpg
 

Wiet

Actieve deelnemer
26 nov 2012
62
0
Bilzen
André,

Mooi als je zo een hulpstuk kan maken en dan zo perfectioneren. Respect.

Geen idee wat voor etalage je ermee gaat opsmukken maar een ideetje.

Bollen van 7,2 cm in een setje van 6 en per 2 een andere kleur was op aanbrengen.
Een bolletje van 3 cm en een mooi doosje en je hebt een petanque-set (jeu de boulles) die veel te mooi is om mee te spelen.

Op een hoopje zand in de etalage van een reisbureau zouden ze je doen verlangen naar witte stranden om ermee te kunnen gooien.

Kan ook zijn dat ik aan vakantie toe ben :)

Groetjes,

Wilfried
 

tuoh

Oud hout
Shit, ik ga geen brandhout meer overhouden op deze manier:D:D Als zelfs het kleinste stukje hout al kan getransformeerd worden in een bruikbaar bolletje.
Wel een goed idee trouwens die jeu de boulles. Ga ik onthouden voor als ik terug wat meer brandhout liggen heb;)


Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.