Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Zaagbladen voor meubelpanelen

Kan iemand mij adviseren welk zaagblad voor mijn cirkelzaag geschikt is voor de gamma meubelpanelen (zwart) (neem aan dat het allemaal hetzelfde materiaal is onafhankelijk van de kleur)
    Ook zaag ik wat balkjes, maar neem aan dat dat prima gaat met de standaard bijgeleverd zaagbladje.
    Maar voor de panelen wil ik een mooie zaagsnede zonder hakken.

ik weet niet welke diameter zaagblad je nodig hebt, maar je zou eens kunnen kijken naar de zaagbladen in de onderstaande link. Niet duur, standtijd is niet echt denderend maar dat is ook niet te verwachten bij deze prijs, maar wel een goede zaagsnede. zolang je de zaag maar zijn werk laat doen.

http://www.ecotools.nl/zaagbladen-vlak-daktand/

Ik heb er twee...een kleine maar heb geen idee welk zaagblad erop zit, is nogal roestig en een cirkelzaag waar doorsnee 185mm op staat. Op de zaag is alleen doorsnee 20mm en 2,0 te lezen. Maar ik zie zoveel verschillende dingen. Op internet lees ik holle tand, widia en iets met (ben ik vergeten)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dentinox Bekijk Berichten
    Maar voor de panelen wil ik een mooie zaagsnede zonder hakken.
    Wat ik in zulke gevallen nog wel eens doe is de te maken zaagsnede afplakken met schilderstape, doorzagen en de tape verwijderen.

Ook niet onbelangrijk, welke machine heb je?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankzomerdjk Bekijk Berichten
    Spaanplaat meubelpanelen?
    Ja, die spaanplaat panelen.

Ik heb een gamma cirkelzaag en een bosch (oudje zonder spouwmes)
    Maar ik heb natuurlijk ook een black en decker decoupeerzaag met geleider liniaal .

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Je hebt in theorie een vlak-daktand nodig, dat is waar 1 tand lijkt op een driehoekig dak en de volgende is vlak en soms zelfs hol.
    Maar met een gewoon zaagblad kan het ook, je moet dan "voorritsen" dit is eerst zagen op amper 1mm diep, en dan de volledige diepte doorzagen. Dit omdat de melamine laag afbreekt aan de bovenkant waar het zaagblad naar boven toe zaagt.

Dit zal wel met een soort geleiding moeten gebeuren, want een afwijking van een paar tiende mm is genoeg om de snit te verknoeien. Niet zeker dat dat met een cirkelzaag makkelijk kan lukken. Decoupeerzaag mag je sowieso vergeten zeker een BnD!
    Ook afzuiging maakt een verschil want als de spanen niet meteen opgezogen worden zullen die de snit verknoeien.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenchWorks Bekijk Berichten
    Je hebt in theorie een vlak-daktand nodig, dat is waar 1 tand lijkt op een driehoekig dak en de volgende is vlak en soms zelfs hol.
    Maar met een gewoon zaagblad kan het ook, je moet dan "voorritsen" dit is eerst zagen op amper 1mm diep, en dan de volledige diepte doorzagen. Dit omdat de melamine laag afbreekt aan de bovenkant waar het zaagblad naar boven toe zaagt.

Dit zal wel met een soort geleiding moeten gebeuren, want een afwijking van een paar tiende mm is genoeg om de snit te verknoeien. Niet zeker dat dat met een cirkelzaag makkelijk kan lukken. Decoupeerzaag mag je sowieso vergeten zeker een BnD!
    Ook afzuiging maakt een verschil want als de spanen niet meteen opgezogen worden zullen die de snit verknoeien.
    Dus een vlakdaktand en veel tandjes, neem ik aan. Moet ik aan alle 2 kanten voorritsen ?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dentinox Bekijk Berichten
    Dus een vlakdaktand en veel tandjes, neem ik aan. Moet ik aan alle 2 kanten voorritsen ?
    Ja veel tanden, en voorritsen hoeft enkel aan de bovenkant. De onderkant zal normaal gezien de meest gelukte kant zijn, dan plaats je best de mooie kant of meest zichtbare kant naar onder. En de diepte instellen zodat de tanden net volledig onder het materiaal uitsteken, tenzij je er een andere plaat onder legt.

Forum Rechten