Vlakbank beveiliging

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Beste Forummers,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een vlak/vandiktebank, maar deze heeft geen beveiliging. Ik wil hem graag zo snel mogelijk veilig maken voordat ik hem aansluit en vraag me af wat nu de beste beveiliging is. Ik lees op het net namelijk dat in Nederland alleen parallelbeveiliging is toegestaan, maar ik zie ook machines (Rando technic verkoopt ze, hier) die met een andere beveiliging zijn uitgerust en ik zie ook nog een ander soort beveiliging (onderaan deze pagina). Nu hoeft het voor mij niet zozeer conform een norm te zijn, als het maar veilig en handig is. Hebben jullie daar duidelijke meningen over?

Ik hoor het graag,

Hans
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Daar heb ik zeker wel een mening over ja, een dergelijke beveiliging is een must! Beitels die op een dergelijk hoge snelheid open en bloot draaien en dermate bereikbaar zijn, zijn 'levens' gevaarlijk.
 

tuoh

Oud hout
Elke beveiliging die de messen afdekt tijdens het werken ermee is geschikt, maar daarom nog niet genormeerd. Alle beveiligingen op de site in je link ben ik hier in België al tegengekomen op schaafmachines. De situatie in Nederland ken ik niet, maar ik veronderstel dat men ook de Europese normering volgt?

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.