Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19
    Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012

Scheer handfreesmotor (bovenfrees) HM 30

Hallo,
    Ik ben op zoek naar een Scheer HM 30 bovenfrees.
    Wie heeft er eentje te koop?
    jan

hoi,

Ff googelen en je komt er soms 1 tegen o.a deze ( ebay.de) http://www.ebay.de/itm/Scheer-HM-30-...item5650f819bb

succes

hallo Jan,

je mag deze wel overnemen, er moeten alleen wel nieuwe koolborstels in, de oude zijn versleten dus even een paar koolborstels van een slijptol o.i.d op maat maken en erin zetten en dan draait de frees weer.

IMAG0059.jpg

ik wil er graag € 120 voor hebben.

met vriendelijke groet,

mark van zee

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    120 Euro voor zo'n oude machine?Is dit een heel bijzonder ding of???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse Bekijk Berichten
    . Offtopic. Dit is een normale prijs voor een scheer

het was een gewone vraag hoor... ik vroeg het me ook af, vnl omdat deze verkocht is voor 19 dollar (uiteraard geen referentie, hoor). Je hebt tenslotte ook vooroorlogse schaven die gaan voor meer dan 300 euro etc.. dus ik/ we vroegen ons enkel af waarom scheer als merk zo speciaal is? Ik veronderstel dat het goede kwaliteit is, dat amper verslijt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse Bekijk Berichten
    , je kan een Scheer niet vergelijken met een gewone bovenfrees. Deze machines zijn uitzonderlijk zwaar en degelijk gebouwd. Rechte frezen met een diameter van 35mm en meer zijn geen enkel probleem voor de machine, ook niet in de hardste houtsoorten. Die aslagering alleen al, daar komt geen enkele andere machine bij in de buurt.

Deze dingen worden gebouwd voor het extreme werk, traptreden frezen in 1gang, handgrepen profileren, freeswerk bij allerlei zware constructies, inclusief houtscheepsbouw.

Ik heb er zo eentje in mijn collectie die ik voor geen geld wil missen. De machines zijn hun geld dubbel en dik waard.

Mvg,

André

Bedankt andre,

Even over die frees van 19 dollar, in engels sprekende landen is scheer niet echt bekend, vandaar die prijs. Een normale prijs voor zo'n frees is eerder 150/175 euro.

hoi jan, hierbij even de foto van de hm40D

mist helaas wel dat draadeind, maar daar kan je makkelijk een ander draadeind in zetten
    IMAG0060.jpg

groeten mark van zee

Forum Rechten