Witte slijpsteen

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
143
2
Ik heb ergens in uitverkoop 2 witte slijpstenen zien liggen voor slijpmolen, zijn dit altijd de slijpstenen die ze gebruiken voor beitels te slijpen of zijn er nog andere witte stenen. Misschien domme vraag maar vond weinig gegevens op de stenen. Misschien kan iemand me hier helpen
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
tja.....ik wil het niet direct een domme vraag noemen( :p :eek: ) maar het is vooral een vraag met weinig extra informatie. Er zijn inderdaad witte slijpstenen voor op slijpmolens. Het is belangrijk dat je wel het juiste "asgat" te pakken krijgt. Verder moet je slijpmolen wel een de breedte van deze stenen aankunnen. Welke grofte is het ? misschien even een fotootje maken en plaatsen ?
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Witte slijpstenen zijn normaliter voor het slijpen van HSS staal (en gereedschapsstaal gaat overigens ook prima) en zijn in verschillende groftes verkrijgbaar. Over het algemeen geven ze een prima slijpbeeld, veel gladder en dus scherper als een grijze steen.

Verder ben ik het helemaal met bovenstaande reactie van Rick eens.

Groeten,
Patrick
 

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
122
2
Neede
Ook belangrijk is dat het toerental van jou machine niet hoger is dan dat de stenen aankunnen.

gr Gert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.