Inbouwkast

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
In een van onze kamers waar de wasmachine en droger staan, wilden we een kast waar de wasmachine en droger in konden staan en van muur tot muur met schuifdeuren er voor.

Na veel zoeken kwam ik er achter dat standaard kasten niet diep en hoog genoeg zijn voor mijn eisen.

Dus na wat denk werk heb ik besloten om het zelf te gaan doen.

Besloten te het te maken van 18 mm berkenmultiplex.

in het middelste gedeeltes heb ik 8 lades gemaakt met softclose.

hier eerst de tekening en daarna wat foto's ik zal ook de foto van hoe het nu er uitziet er op zetten.

20120125085445_16m51s.jpg

IMG_1881.jpg

IMG_1893.jpg

IMG_2013.JPG

IMG_2499.jpg

IMG_2500.jpg
 
Laatst bewerkt:

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Beste Henkie,

Dat ziet er al zeer netjes uit. Ik weet niet wat voor droger je hebt, maar kijk goed naar de uitlaat voor de warme en vochtige lucht; dat vermoert werkelijk alles!

Groeten,

Hans
 

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Hier een foto van een van de kolommen met lades er in, uiteraard ook het zelfde aan de andere kant.

De lades moeten nog afgewerkt worden, met greeploze lade fronten, en stijlen tussen de lades.

en een foto met de deuren er in, er komt nog een omlijsting om de deuren, die moet nog gespoten worden.

photo.jpg

photo-1.jpg
 

baare

Nieuw lid
9 dec 2012
7
0
Hallo super mooie kast,heel mooi werk aan het leveren .
heb je soms foto's van hoe de deuren gemaakt zijn ?

Bart
 

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Even voor het ophelderen, de deuren heb ik laten maken.

Jaja ik weet het, maar die discussie kon ik niet winnen van mijn vrouw :p
 

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
Erg knap werk. Mooie stijl ook.

Misschien toch een kleine tip: Ik heb ook ooit een inbouwkast gemaakt waar mijn wasmachine in stond. Zorg dat je wasmachine los staat. Voorzie voldoende ruimte rond je wasmachine. Ander gaat bij het zwieren je hele kast mee trillen. Op termijn zag ik daar de gevolgen van.
 

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Bedankt voor de complimenten,

De wasmachine staat direct op de vloer met een trillingsmat er onder en is niet aan de kast verbonden, en rond om de wasmachine en droger is er ongeveer 5 cm ruimte voor lucht en trillingen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.