Lamellenfrees

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Je kan ook gewoon je bovenfrees nemen en een schijffrees erin. Gaat prima bij hoeken van 90 of 180 graden. Eventueel je frees onder een blad monteren en een aanslag erop. Mijn ervaring is dat bij dagelijks gebruik de lamello machines de beste zijn. Deze blijven zuiver.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Ik heb me een tweedehands Dewalt gekocht voor 125 eurootjes, heb hem nu enkele jaren in gebruik (bijwijlen intensief, dan weer sporadisch), en bevalt prima!
Het is inderdaad een heel gedoe om dat op regelmatige basis met de bovenfrees te moeten doen.
Had indertijd een nogal groot project waar ik er honderden moest infrezen. Op dat moment was het wel gauw beslist;-)

Ik zou marktplaats eens afschuimen, als je de kans hebt raad ik je ook aan voor lamello te kiezen, die zijn idd super.

Succes met zoeken!
Steven
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Als het werken met schrijffrezen je bevalt dan kan je daarvoor een goedkope Bosch POF kopen, gewoon met de stickers uit de Karwei krant ofzo, dat spul kost dan geen drol.

Dan houd je die POF voor het sponningwerk :) en hoef je niet steeds te wisselen.

blijf je dik onder de 350 euri. Houd wel rekening dat je af en toe aan een nieuw schrijffreesje toe bent, maar voordat je boven die 350 uitkomt ben je al wel ff verder.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Zoals Steven zegt, als je eens wat uitkijkt op Marktplaats, dan moet je wel wat kunnen vinden. Zo heb ik op 2dehands.be de LamelloTop 21 gevonden voor 100 euro. Daarvoor had ik een Elu, maar die was naar mijn aanvoelen niet precies genoeg. De Lamello daarentegen is loepzuiver, en ik heb mij de aankoop nog geen moment beklaagd, alhoewel ik ook de Domino heb. De Lamello gebruik ik meer voor seriewerk.
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik heb er 1 in de aanbieding....
Een Elu (nu deWalt) inclussief doos lamellen.
Zeer weing gebruikt en geheel compleet
Interesse stuur me een PB

Groeten Bep
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.