Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Lamellenfrees

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012

Lamellenfrees

Zijn er goede lamellenfrezen die tussen een ferm en de rest van boven de 350 inzitten ?

Je kan ook gewoon je bovenfrees nemen en een schijffrees erin. Gaat prima bij hoeken van 90 of 180 graden. Eventueel je frees onder een blad monteren en een aanslag erop. Mijn ervaring is dat bij dagelijks gebruik de lamello machines de beste zijn. Deze blijven zuiver.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Zo doe ik het nu ook en werkt ok, maar ben continu frezen aan het wisselen. Vandaar de vraag

Ik heb me een tweedehands Dewalt gekocht voor 125 eurootjes, heb hem nu enkele jaren in gebruik (bijwijlen intensief, dan weer sporadisch), en bevalt prima!
    Het is inderdaad een heel gedoe om dat op regelmatige basis met de bovenfrees te moeten doen.
    Had indertijd een nogal groot project waar ik er honderden moest infrezen. Op dat moment was het wel gauw beslist;-)

Ik zou marktplaats eens afschuimen, als je de kans hebt raad ik je ook aan voor lamello te kiezen, die zijn idd super.

Succes met zoeken!
    Steven
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Als het werken met schrijffrezen je bevalt dan kan je daarvoor een goedkope Bosch POF kopen, gewoon met de stickers uit de Karwei krant ofzo, dat spul kost dan geen drol.

Dan houd je die POF voor het sponningwerk en hoef je niet steeds te wisselen.

blijf je dik onder de 350 euri. Houd wel rekening dat je af en toe aan een nieuw schrijffreesje toe bent, maar voordat je boven die 350 uitkomt ben je al wel ff verder.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Zoals Steven zegt, als je eens wat uitkijkt op Marktplaats, dan moet je wel wat kunnen vinden. Zo heb ik op 2dehands.be de LamelloTop 21 gevonden voor 100 euro. Daarvoor had ik een Elu, maar die was naar mijn aanvoelen niet precies genoeg. De Lamello daarentegen is loepzuiver, en ik heb mij de aankoop nog geen moment beklaagd, alhoewel ik ook de Domino heb. De Lamello gebruik ik meer voor seriewerk.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Is natuurlijk ook een optie.....

Ik heb er 1 in de aanbieding....
    Een Elu (nu deWalt) inclussief doos lamellen.
    Zeer weing gebruikt en geheel compleet
    Interesse stuur me een PB

Groeten Bep

Forum Rechten