Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik hoorde net dat maandag de betonwagen komt om het beton te storten. Er lagen nog tegels in een deel van de ruimte,da's niet ideaal natuurlijk. Voor de tijd moeten de leidingen dus allemaal liggen..... Het scheelt dat ik daar zelf geen werk aan heb hahaha
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
Super droom rick, ik wou dat ik mijn droom ook kon vervullen maar zit er niet in blijf dus dromen. Veel succes en vooral veel gezondheid.
Gr
Flevobiker
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Hoi Rick, van harte gefeliciteerd, super mooi! Kom graag ook naar de opening!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ben vanmiddag even wezen kijken naar het werk van de aannemer...

IMG_5173.jpg
dit is 1 container met tegels die uit de ruimte gehaald zijn en waar maandag beton gestort wordt

IMG_5175.jpg

IMG_5176.jpg

IMG_5177.jpg
Lekker vochtplekje aan de muur....iemand nog goede ideeen hoe dit weg te werken ??

IMG_5178.jpg

Al met al ....best tevreden !!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hoi Rick. Prachtig project! Zet je de leidingen die in/onder de beton liggen ook op een kaart, zodat je later weet waar je kunt boren om machines o.i.d. vast te schroeven? Bij de opening een demonstratie ambachtelijke houtbewerking? kistjes wedstrijd? beitels van Wilco en/of houtdraaien????????????? Verricht baas Jaap de opening?
vr.gr. Jan Pranger.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Jan : De leidingen worden inderdaad in kaart gebracht, hieroverheen komt nog eens een ruime 15 cm beton.

Ik heb al ideeen zat voor de opening en de daaropvolgende dingen die we kunnen organiseren ! Het lijkt me vanzelfsprekend dat Jaap natuurlijk uit Bangkok komt om dit feest bij te wonen.

Voorlopig richten we eerst de pijlen op het klaarmaken van de begane grond. Daar moet straks mijn houtbewerkende steun-en-toeverlaat Tamar Tonnema zijn meubelmakerij gaan uitoefenen.
 

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
@Rick: Proficiat. Super tof plan! Jammer dat het zo ver van Antwerpen is.

@Sam: Er komen al zeker 2 forumleden uit Antwerpen :)
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Hoi Rick,
Ik lees nu pas dit leuke nieuws.
Ben best wel een beetje jaloers.
Helaas is het te ver voor me uit de buurt, anders had ik me graag aangesloten bij je clubje. Misschien dat ik wel kom kijken op de opening tezijnertijd.
Gr
Akwadraat (Antoon)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Betondag !!!

IMG_5190.jpg

IMG_5191.jpg

Nou...dat ziet er al een stuk strakker uit. De "oude" vloer heeft nog wel wat aandacht nodig. Waarschijnlijk komt daar nog een laagje egaline oid over heen.Als iemand nog goede tips heeft dan hoor ik dat graag. Verder is het staal voor de entre-sol-vloer besteld vandaag, ergens volgende week zal dat al geleverd kunnen worden!! Morgen komt er een half pak 50x70 vuren balkjes aan voor de bouw van diverse wandjes. Woensdag komen dan de vloerplaten voor de verdieping alweer.....hahaha.....Machtig mooi allemaal!!!
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Kan je er geen houten vloer inleggen? In mijn schuurtje is de vloer met goedkope underlayment platen bedekt. En dat is al zo veel prettiger dan de betonnen vloer.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Dat wordt een mooie werkplaats. Wordt/is de beton ook afgevlinderd, op de foto lijkt het nog erg nat en nog niet afgewerkt? Of wordt straks alles in 1 x geëgaliseerd?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.