Een droom komt uit.....

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Het wordt wel een paleisje hè
Hoe zit het een en ander ook alweer in elkaar Rick?
Tamar gaat er werken en jij gaat er wonen of zit het anders in elkaar ��
 
damn dat begint er echt op te lijken!

ben wel een beetje benieuwd hoe jullie de afzuiging gaan regelen
komt er een grote cycloon (buiten?)te staan of het je een kleinere compacte afzuiging?

enne de laatste foto update is alweer bijna 12 uur geleden,t'wordt weer eens tijd he:p
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Afzuiging ? Voorlopig met losse afzuigers. Ooit komt er natuurlijk een centraal systeem maar we gaan het eerst met losse afzuigers doen. Krullen gaan daarna in de container buiten. Hoe dit dit gaan doen valt nog te bekijken, voorlopig gaan we dit handmatig doen.

Speciaal voor jou even wat foto's

IMG_5504.jpg
Je stapt de kantine binnen....

IMG_5505.jpg

IMG_5506.jpg

IMG_5508.jpg
1 kant van de zolder is leeg !!!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
die zolder is best wel groot? Heb je trouwens dat je grote partijen met een heftruck oid omhoog kan takelen? Of wel rekening mee gehouden voor in de toekomst?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Renault : het is inderdaad een fijne grote zolder. totaal 120 m2 maar dat komt niet helemaal vol te liggen met hout hoor..... We hebben geen heftruck of hijsinstallatie, staat wel in de planning.... Constructie is daarop berekend.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Zo....we zijn weer een stukje verder..... Afgelopen vrijdag hebben we de zoldervloer vastgeschroefd , in de middag eaa geplamuurd en een deel van mijn hout richting zolder verplaatst. Gisteren hebben we een rustdagje ingebouwd. Vanmorgen hebben we 2 delen van de zoldervloer geschilderd in mooie-grondverf-grijs. Bouwmaat had laatst een goede aktie : 1+1 gratis....dat tikt lekker aan !!

Maandag wordt de 1e houtstelling al misschien geplaatst, waarschijnlijk ben ik daar niet bij. Morgen ga ik bij wat forumleden op bezoek. Dus theoretisch kan ik dinsdagochtend al wat schappen vullen met hout!!!
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Enne wanneer wordt dat vliegveldje aangesloten op het lichtnet en de andere machinerieën , heb eigenlijk het idee dat het opeens veel sneller gaat dan verwacht .
Oja ben ook nog bereikbaar op .... ;-)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Nou....echt veel sneller gaat het niet hoor. Het is fijn wanneer 1 maart de machines er allemaal staan en ook hun werk doen. Daarna hebben we echt nog wel een aantal weken nodig voor de "finishing touch " !!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik ben gisteren vergeten om wat foto's te maken....er is wel weer een heleboel gebeurd...waaronder de 1e houtstelling op de zolder.....JOEPIE !!! Nu kan dan eindelijk al mijn hout op 1 plek samenkomen.....nou ja....dat niet helemaal waar..Er blijft natuurlijk een voorraadje bij mezelf thuis liggen met de stukken die ik zeker zelf wil gaan gebruiken. Daar ligt oa nog een mooi stuk plataan en esdoorn van Athanor, wat birdseye maple van Coko, wat coromandel van Armadaman....Elk stukje heeft weer een verhaal, ik kan met veel plezier mijzelf opsluiten op mijn houtzolder en een beetje stukjes hout zitten bekijken.....hahaha..

Goed weer terug naar de loods..

IMG_5510.jpg
Het begin van dichtmaken van de buitenkant van de kantine gebeurt met stukken plaat die we ook als zoldervloer hebben gebruikt. Op en top hergebruik. Deze platen hebben eerst een leven gehad in een magazijn als stellingplaat en nu mogen ze een tijdje in onze loods staan !! De wanden worden mooi wit gesaust komende week

IMG_5511.jpg
De naden hebben we al deels dichtgekit. Over dit deel van de zolder komt grijze grondverf aangezien we daar nog wat bussen van hebben staan....

Vandaag ga ik niet bezig in de loods maar morgen wel weer. Actiepunt 1 : grote stukken hout uit huis weg en naar loods rijden , Actiepunt 2 : dezelfde stukken naar de zolder slepen (waar is die heftruck ? haha) Actiepunt 3 : lading isolatie en vloerplaten(daar gaan we nog wat wandjes mee zetten) naar de zolder slepen . Actiepunt4 : plamuren,schuren,sauzen,kitten,schilderen enz enz Nou ja....Gelukkig heb ik een heleboel hulp ....Tussendoor komt goede vriend Hugo (armadaman) nog even buurten dus da's ook erg gezellig....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@rene13 : je kan zelfs redelijk goed staan op de zolder. natuurlijk niet op alle plekken maar het meerendeel is goed begaanbaar..

Afgelopen paar dagen is er weer een heleboel gebeurd, de komende week moet er echter nog wel een aardige hoeveelheid werk verzet worden.

IMG_5524.jpg
Kantine ....

IMG_5525.jpg
Keukenblokje....

IMG_5526.jpg
Vanuit de kantine kom je dit tegen...

IMG_5527.jpg
Dan draai je iets naar rechts en zie je dit...

IMG_5528.jpg
Nog iets doordraaien en dan kijk je uit op de roldeur..

IMG_5520.jpg
Even een kijkje op de houtzolder

IMG_5521.jpg
Kwijl...

IMG_5522.jpg
Die blauwe kar was nogal een fijn geheel om boven te krijgen. Met dank aan een verdomd sterke Gelderlander (bedankt Richard!!) staat de kar nu boven en hier komen dan wat kleinere formaten in en wat gespiegelde plankjes...

Vandaag gaat er een stapel spaanplaat naar de zolder en een stapeltje bubinga-platen.....Het verschil moet er wezen...

Zaterdagochtend gaat het werk dan weer rustig verder. Aan het einde van volgende week hopen we de benedenverdieping operationeel te hebben dwz de verlichting moet het doen en de machines moeten draaien.....
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Ziet er echt gaaf uit Rick. Een leuke collectie hout heb je al liggen, daar kom ik graag eens tussen snuffelen. Een erg mooie stap voor je. Het zal overigens voor Tonnema ook een flinke stap zijn, heerlijke ruimte voor zijn bedrijf. Betekent dan wel dat de omzet flink moet groeien neem in aan?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Avos : het is al een leuke collectie inderdaad, er komen nog steeds soorten bij dus da's erg leuk. Zo heb ik van de week berkenhout gevonden kunstmatig gedroogd. Tamar had al een goed lopende meubelmakerij maar groeinde uit zijn jasje op de oude locatie. Hier is echt veel meer mogelijk.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Oooooooh Rick, wat ziet dit er al goed uit en als alles geschilderd is en de verlichting brand wordt het nog veel mooier.
Is de toegang tot de zolder op dit moment alleen via die ladder die ik op een foto zag staan?
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Rick wat ziet het er allemaal super uit!! (maar dat wist je al..). Waar ik me over verwonder en met lede ogen aankijk gelet op mijn eigen voortgang, is de enorme snelheid die jullie er in hebben. Hadden jullie vooraf al een heel plan klaarliggen en is het nu een kwestie van invullen of is het werken vanuit het momentum? Als je dit allemaal al van tevoren hebt bedacht dan is het helemaal geweldig.
Het enige waar ik me over verbaas qua inrichting is de keuze voor de houtopslag op zolder en dan met name dat je alles via de trap omhoog (en ook weer omlaag) moet brengen. Zelf zou ik in dit geval gedacht hebben aan een luik met een elektrische lierinstallatie. Zijn niet al te duur (ca. € 100 heb je er al 1) en dat zou een hoop moeite en krachtinspanningen besparen. Kan me niet aan idee onttrekken dat daar al aan gedacht is maar dat er overwegingen zijn om het niet te doen..
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Ik heb een paar weken gelede een paar plankjes weer mee naar beneden gehaald, die ik had gekocht, ik heb ook al geroepen, een oude bouwlift zou ook veel helpen, is op maarkplaats ook voor niet heel veel geld te koop.

Cas
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Tot op heden gaan we inderdaad via de trap naar de zolder, daar komt natuurlijk een mooie houten trap....Deze maken we natuurlijk zelf. In de toekomst komt er inderdaad een soort hefinstallatie....misschien stapelaar of heftruck....Voorlopig is het dus ouderwets spierballenwerk !!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.