Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Zoals ik hier wel eens geschreven heb op ons mooie forum droom ik al lange tijd van een grote werkplaats waar ik samen met andere houtidiooten lekker mijn gang kan gaan.
Daar zou dan een mooie machinale afdeling komen te staan, een aantal werkbanken, grote houtopslag (yep, die heb ik zeker nodig) en een plek waar je lekker je bakkie koffie kan drinken. Ik zag dan ook bepaalde dagen voor me dat er allerlei houtbewerkers uit heel Nederland en Belgie kwamen om dan samen over onze gezamenlijke liefde te praten. Wat demo's van een aantal mensen paste daar goed bij. Er kwamen al allerlei plaatjes soms door mijn hoofd dwarrelen over mooie plekken waar die werkplek wel zou kunnen komen..................

Halverwege 2012 begon dit idee me steeds meer aan te trekken en ik besloot daar wat mee te gaan doen. Afgelopen 2 jaar heb ik meer ziekenhuis gezien dan mij lief was en eigenlijk vond ik dus dat de tijd gekomen was om deze droom te gaan verwezenlijken..

Ik ben erg blij dat ik een medestander vond in een bevriende meubelmaker die al een tijdje nadacht over een grotere werkplaats voor zijn meubelmakerij. We hebben heel wat panden overwogen en een aantal bekeken. We bleven uit steeds terug komen bij 1 pand dat zeer centraal gelegen is in Zwolle. Daar zijn we dus verder meegegaan met als resultaat dat we over 2 dagen de sleutels krijgen van deze ruimte....
Er zit nog wel een heleboel werk aan om alles zo te krijgen als we graag zouden willen oa nieuwe betonvloer, elektra, verwarming , entre-sol vloer enz enz en dan niet te spreken over alle machines......:eek:

Het is erg fijn dat er een heleboel mensen zijn die komen helpen met de verbouwing van de ruimte tot volledige meubelwerkplaats. Hoe meer handen, hoe lichter het werk !! Alle kennissen,buren en familieleden worden ingeschakeld en te werk gestelt als bouwvakker !!

De planning is dat we voor 1 maart grotendeels alles klaar hebben. Dat wil zeggen de begane grond moet dan klaar zijn, de verdieping heeft wat minder haast.

Tot zover.....volgende update volgt zsm
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Gefeliciteerd Rick! Ik denk dat we nog veel meer mooie creaties van je gaan zien in 2013. Succes met je werkplaats.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste Rick, machtig goed gedaan! Zo zie je maar, een dal zit altijd tussen 2 heuvels in!

Voor, alle betrokkenen, en uiteraard ook alle forummers, een heel fijn 2013!

jaap
 
A

Athanor

Guest
Proficiat Rick! Fijn dat dit nu publiek kunt aankondigen en dat het ook werkelijk realiteit wordt! Wie weet wordt dit een centraal ontmoetingspunt voor de noordelijke helft van ons land. Ik wens je veel succes met de verdere ontwikkeling.

Perttige jaarwisseling en gelukkig nieuwjaar!

Fons
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Gefeliciteerd Rick. Wat extra draaibanken erin en je hebt de extra entourage voor een echte "Stammtisch = Zwolle", waar je goeie houtdraaiers laat demonstreren (of maandelijks een andere houthobby) en ieder houtinkopen kan doen voor zijn hobby.
Wanneer ben je aanwezig voor een bezichtiging?
Iedereen goede jaarwisseling en een voorspoedig en gezond 2013.
vr.gr. Jan Pranger.
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Klinkt als een geweldige beslissing, proficiat!
Ik ben enorm benieuwd naar de verder ontwikkelingen in dit project.
Ik wens je enorm veel succes!
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Klinkt inderdaad als een droom die gaat uitkomen.
Mooi man... volg je hart.

Jou kennende zie ik alweer een hele mooie foto reportage aankomen.
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Rick,

Van harte gefeliciteerd! Wat een mooi begin van het nieuwe jaar inderdaad! Mocht ik een handje kunnen helpen, dan weet je me te vinden.

Een goede jaarwisseling allemaal en alvast een goed 2013 gewenst!

Rene
 

WR1944

Oud hout
Leuk Rick, dat zal naast de hoeveelheid werk die je er in steekt ook een heleboel voldoening geven die je er weer uit haalt.
Wat die droom betreft kan ik wel een beetje met je meevoelen. In het ouderlijk huis had ik een tussenkamer tot m'n beschikking om te knutselen maar daar deed ik geen serieuze houtbewerking, tijdens m'n relatie moest ik het doen met een overloop van 2 m2 en na m'n verhuizing naar Den Haag met een pijpenla van 2 x 5 m. Toen ik naar Amerika ging om m'n toekomstige vrouw te bezoeken zag ik in een ongelofelijk rommelige kelder van bijna 4 x 8 m al een toekomstige werkplaats opdoemen. Dat was dan mijn droom, naast natuurlijk m'n vrouw. :)
Voor de goede orde: de aanwezigheid van een potentiele werkplaats was NIET de reden dat ik trouwde.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Allemaal bedankt voor de reactie's. Het is inderdaad allemaal erg gaaf. De werkplek op zolder blijft gewoon bestaan. Het is wel net zo praktisch (en leuk) dat ik de werkplaats daar intact laat. Het is erg prettig om bv na het eten nog even een kwartiertje wat te doen zonder het huis uit te hoeven.

Voor de volledigheid hier even het adres : Gasthuisdijk 8, Zwolle. Met google-maps kan je het een beetje zien. Het is (helaas) niet het hele pand maar een deel ervan. Toch al 170m2 werkplaatsoppervlakte en daarbij nog een soort entree met toilet/douche. Als ik er nu aan denk begin ik spontaal te grijnzen.....

Het plan is zeker om een soort opening voor de forumleden te houden, lijkt me erg gezellig !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.