Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

"Diamant"slijpsteen van de lidl

Ik zag dat er bij de Lidl vandaag een "diamant"slijpsteen in de verkoop gaat. Korrel 200/300/400/600 volgens de verpakking. Heeft er iemand ervaring mee?

mvg

Ronald

Ja, het zijn prima dingen, maar om beitels echt vlijmscherp te krijgen moet je na de 600 overgaan op Japanse waterstenen.
    Pieter

Ik heb er ook een. Het is vooral geschikt voor snel en grof slijpwerk. Na #600 is de beitel zoals o Peatey zegt nog lang niet scherp en zul je over moeten gaan op fijnere slijpstenen.

Thnx, dan zal ik er eens eentje gaan halen, ik denk dat 't al een behoorlijke verbetering van de huidige aanzetsteen is.
    mvg
    Ronald

En oh jah, ik heb er twee gekocht. Ik heb het gevoel dat ze redelijk vlot slijten.

Ik heb er net ook een gehaald, moet hem nog uitproberen. Vooral de grove (200) is een aanvulling op wat ik al heb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Ja, het zijn prima dingen, maar om beitels echt vlijmscherp te krijgen moet je na de 600 overgaan op Japanse waterstenen.
    Pieter
    Lijkt me een mooie wetstaal om zachte wetstenen mee te vlakken.

Zou je mij kunen uitleggen waarom dat alleen op japanse stenen kan??

Er zijn volgens mij prima alternatieven of andere stenen waar dit ook prima op kan.
    bv: Coticule selected, of de Arkansas stenen.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Het lijken dezelfde als ik een paar jaar geleden heb gekocht. De gradering is discutabel en echt veel materiaal halen ze niet af van staal. Een wetsteen ermee vlakken lijkt me niet werken (zal dit nog eens proberen). Bovendien moet je ze goed droog maken, anders gaan ze roesten.

Mijn ervaring met een diamantsteen (ik heb ook één goede) is dat deze geen glad resultaat geven (ook bij een fijne). Mijn bijtels en messen wil ik helemaal glad hebben, dus zal ze altijd af wetten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zweihaak Bekijk Berichten
    Er zijn volgens mij prima alternatieven of andere stenen waar dit ook prima op kan.
    bv: Coticule selected, of de Arkansas stenen.
    Beetje offtopic maar er is geen enkel verschil in werking tussen een standaard en een zogenaamde "selected" coticule. Het enige verschil is cosmetisch.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DervishD Bekijk Berichten
    Beetje offtopic maar er is geen enkel verschil in werking tussen een standaard en een zogenaamde "selected" coticule. Het enige verschil is cosmetisch.
    Klopt, maar dat kan best belangrijk zijn ;-)

Forum Rechten