Pennen draaien

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Hallo mede-forummers,
Ik ben begonnen met pennen draaien en wil er misschien wel wat in gaan handelen. Ik ben 58 en werkeloos met kans 'nul' op een baan gezien leeftijd en markt.
Als ik zo iets kan bijklussen komt er misschien ook nog wat (karig) beleg op het brood.
Nu zijn de Nederlandse prijzen van pen kits niet bepaald goedkoop te noemen hoewel alles uit China komt voor een paar dubbeltjes.
Wie van jullie heeft ervaring met en adviezen ten aanzien van het importeren van pennenkits uit UK, USA, China of anderszins?
Groet,
Pieter
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Hallo mede-forummers,
Ik ben begonnen met pennen draaien en wil er misschien wel wat in gaan handelen. Ik ben 58 en werkeloos met kans 'nul' op een baan gezien leeftijd en markt.
Als ik zo iets kan bijklussen komt er misschien ook nog wat (karig) beleg op het brood.
Nu zijn de Nederlandse prijzen van pen kits niet bepaald goedkoop te noemen hoewel alles uit China komt voor een paar dubbeltjes.
Wie van jullie heeft ervaring met en adviezen ten aanzien van het importeren van pennenkits uit UK, USA, China of anderszins?
Groet,
Pieter

Ik denk dat als het bij de verkoop op die paar euro aankomt, je een erg groot volume moet gaan draaien. Ik zou, als ik jou was, eerst eens op de Duitse markt kijken wat er te koop is, Starbond in Wiesbaden bv. zit niet al te ver.

Als ik kijk naar Duitse pennendraaiers die ik ken, verdienen ze het volgens mij niet op volume maar op kwaliteit van de eigen individuele pennen. Ik las laatst een verhaal waarbij er ééntje apetrots vertelde dat hij eindelijk een fabrikant in Duitsland had gevonden die zijn eigen gouden vulpenpunt naar zijn eigen ideeën wilde ontwikkelen. Je snapt dat als je op dat niveau beweegt, een paar eur voor de kit niet meer uitmaakt.

Houtdraaien om geld aan te verdienen in Nederland lukt maar heel, heel weinig mensen. Ik ken er geen, eigenlijk.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Bedankt voor alle reacties.
Liebensteiner had ik ook al gevonden, een ware kunstenaar en vakman met heel beste prijzen.
Ik heb inmiddels de Chinese fabrikant getraceerd waar alle anderen ook inkopen (Penn State Industries, Axminster, Craft Supplies, etc.)
Een penkit die hier bij Craft Supplies Euro 3,55 kost, kost bij de fabrikant Euro 0,85 (nog niet onderhandeld). Uiteraard komen hier nog wat kosten bij.
Ook de pennen van Liebensteiner komen hier vandaan. Hij heeft alleen nog upgrades met Duitse vulpenpunten.
Ik ben in het recente verleden tientallen malen in China geweest en zal via een vriend daar wat interessante invoeropties proberen te vinden.
Groet en de allerbeste wensen aan iedereen,
Pieter
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ook ik heb wel eens op dit soort sites gekeken. Echter de bestelhoeveelheden wwaren voor mij veel te hoog. Vaak zitten er ook grote verschillen de kwaliteit van vergulden of verchromen.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik heb inmiddels de Chinese fabrikant getraceerd waar alle anderen ook inkopen (Penn State Industries, Axminster, Craft Supplies, etc.)
Een penkit die hier bij Craft Supplies Euro 3,55 kost, kost bij de fabrikant Euro 0,85 (nog niet onderhandeld). Uiteraard komen hier nog wat kosten bij.
Interessant - voor een group-buy heb ik wel interesse...
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Pieter,
Het heeft dan niets met pennen draaien te maken, maar met de situatie waar jij je in bevindt, en eventuele opdrachten om iets bij te verdienen.
Mijn vader zaliger (gepensioneerde leerkracht) draaide af en toe voor een antiekhandelaar uit Maastricht. Kleine opdrachten die hij voornamelijk voor zijn plezier deed, maar het bracht toch wel wat op.
Misschien zijn er in jou buurt ook restaurateurs of antiekhandelaars die af en toe gedraaide onderdelen nodig hebben.

Mathieu
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.