Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: autistisch

vervallen

vervallen dit bericht
    Laatst gewijzigd door hmensink; 30-12-12 om 23:17.

Dit is natuurlijk een leuk idee alleen betwijfel ik (uit ervaring) of dat het kern probleem op lost. Omdat je het over een computer verslaving had. Ik denk dat het niet zo zeer een verslaving is. Maar meer een uitvlucht om niet continu er aan te worden herinnert dat hij een beperking heeft. dus het maken van werkstukken zou inderdaad een stap in de goede richting kunnen zijn. Mits daar ook de nodige erkenning aan toe wordt gevoegd. Zoals het geven van complimenten en proberen om deze jongen zoveel mogelijk deel te laten nemen aan het normale leven. Zodat hij ook het gevoel krijgt iets te betekenen voor de maatschappij. En dat is niet makkelijk maar het is de moeite waard.

En even over de vraag over de zaagtafel en de draaibank. Ik weet niet of hij vaker met machines om gaat. Anders zijn het mooie machines om mee te beginnen. Alleen zijn ze wel wat prijzig in vergelijk met merken die bedoelt zijn voor de industrie zoals makita ed.
    Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had

Mee eens wat erkenning en complimenten betreft. Helaas echt computer verslaaft. Uit voorzorg willen wij graag dat hij iets moet gaan doen. mocht hij beschermt of begleid gaan woning en internet is niet goed en/of snel genoeg moet hij van ons iets anders kunnen. hij is het er zelf mee eens maar bedenk maar eens een hobby waneer je geen interesse kunt wekken in iets anders en daar is hij zelf al heel druk mee. nu moeten wij een handje helpen door zelf iets te gaan doen wat hij misschien overneemt. ja hij werkt al met machines in de meubelmakerij. nu wil ik tafel machientjes aan schaffen om iets kleins van hout te maken. maar het moet gelijk zijn aandacht trekken dus willen wij het in 1x goed aanpakken. dus de vraag hoe te beginnen.

Naar mijn weten is bij begeleid wonen, de ruimte om een dergelijke hobby te nemen vrij klein.
    Het kan eigenlijk alleen op de kamer zelf, of er moet een hobbyruimte zijn.
    In formeer daarover eens.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Je kan ook de twee proberen te combineren, heeft hij al eens 3d tekeningen proberen maken op de PC? De meeste van ons maken eerst de meubel in 3d vooraleer die in het echt te maken.
    En vaak maak je meer concepten dan werkelijke meubels.
    Een gratis en zeer bekend in de houtsector programma is sketchup
    Proxxon gereedschap is van horen goed spul, maar bedoeld om minaturen te maken en dergelijke dacht ik. Maar misschien is dat ook de bedoeling?

Oei, interessante en moeilijk vraag. Als vrijwilliger begeleid ik al 7 jaar een autistische man. Hij is ook nog verstandelijk beperkt, denk aan het niveau van een 5 jarige. Uit het feit dat jullie zoon een opleiding volgt maak ik op dat het in zijn hoofd wel goed zit (op dat autisme me na, natuurlijk).

Door de jaren heen heb ik me een beetje in autisme verdiept en ik ben er wel achter dat je het in vele vormen kunt hebben. Weet inmiddels dus ook dat veel autisten heel goed in het leven mee kunnen doen, al heb je soms als derde een kleine gebruiksaanwijzing nodig.

Kenmerk van veel autisten (eigenlijk een lelijk woord, ik geloof dat je moet praten over mensen met een stoornis in het autistisch spectrum, maar dat komt er niet zo lekker uit) is dat het wat schort aan de motoriek, fijn en/of grof. Dat is dus wel een punt van aandacht. Ik neem aan dat jullie ondersteuning hebben, dus daar kun je dat misschien ook navragen.

Een kleine ruimte hebben kan lastig zijn, maar zo'n Proxxon is niet zo groot (ik heb er geen ervaring mee). Je zou met wat handigheid een soort werkbank kunnen maken, die ook nog eens als tafel kan dienen. Stof is dan misschien wel een probleem.

Preoccupatie is ook zo'n eigenschap. Daar helpt eigenlijk alleen maar het stellen van regels bij. Dus (als voorbeeld): 2 uur per dag internet.

Maar ........ als hij nu al met houtbewerking bezig is, dan zou je toch al een beetje moeten weten of de kleinere versie ook aanspreekt?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Da's een lastige. Een vriend van mij heeft zo'n proxxon tafelzaagje staan. Misschien wil je daar eens gaan kijken of het wel iets voor jullie is ? Deze zaag staat in Zwolle op zeer korte afstand van mijn huis.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Is anders houtsnijden een optie? Hetzij geometrisch of figuratief siersnijwerk, hetzij kleine beeldjes snijden?

En anders: een computerhobby waarbij je geen internet nodig hebt, zoals programmeren of 3D-rendering of zo? Ik weet nog van vroeger, toen computers nog niet aan het Internet hingen, dat je daar ook avonden mee bezig kon zijn

Hmensink, ik heb eerst een andere vraag: waar speelde hij mee op de leeftijd van zeg 8, 9, 10, 11, 12 jaar. Wat deed hij toen, wat hield hem zoal bezig? Kunnen jullie dit hier aangeven?
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

door ervaring met mensen met alle mogelijke beperkingen is prijzen en promoten een heel groot handvat.
    wanneer uw zoon intresse heeft in de meubelmaakbranche en daar veel aardigheid in heeft , is daar op door te gaan.
    proxxon is inderdaad veel in gebruik bij de modelbouw.
    probeer zijn intresse door te voeren in de miniatuurbouw , kleine meubels , modellen van oude wagens.
    1 van de mensen die ik regelmatig "begeleid" op een tuincentrum is compleet gefocust op onkruid wieden , ondertussen zijn we zover dat hij zelfs klanten helpt met kleine vragen.
    dus vooral blijven geloven in zijn kunnen.
    trouwens is dit weer eens een ander leuk onderwerp wat behandeld wordt zo.
    fijn de steun en input van allen.
    alvast een wijs en gelukkig 2013 voor u allen.
    waardeer het werk van een ander als u eigen , ook bij een ander moet de kachel blijven branden.
    oordeel niet zoals u beoordeelt wil worden

Forum Rechten