Vraag over toepassen van ebben

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ja Klaas0639 een duivels dilemma. Wel/geen ebben. Kersen insmeren met in azijn opgeloste staalwol geeft wel een donkere kleur naar geen zwart. Eerder grijs. Nu je toch kersen hebt voor een proefje smeer er eens Clou waterbeits op.Eerst met een vochtige doek inwrijven en daarna met een brede kwast in één streek de beits erop. Kersen neemt de kleur zeer gelijkmatig op. Als ik me goed herinner zijn die proefjes wel eens op dit forum getoond. Even de zoekfunctie dus.
Veel succes.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Rick, ik herinner me dat je me een hele poos terug eens een blokje fijnhout gegeven hebt, wat ook echt zwart was, zij het met af en toe een lichtgrijze streep. Dat was zeker geen ebben, maar wat het wel was? Weet jij het nog? Coromandel? Is dat geen alternatief?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Yep, da's was coromandel dat ik gered heb uit de brandhout bak bij een houthandel. Toen ik zei dat ik dat wel erg zonde vond moest ik toch nog een leuke vergoeding betalen voor deze "restanten". Echter is ook coromandel een houtsoort die erg weinig voorkomt.

Er is nog wel ebben leverbaar wat al vele,vele jaren ergens op een zolder ligt maar het is altijd weer zoeken waar je zo'n zolder kan vinden......:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.