milwaukee ms216sb afkortzaag

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Milwaukee heeft al een tijdje een nieuwe, lichte, afkortzaag. Deze lijkt erg op de dewalt dw770, alleen heeft de milwaukee verlichting en een laser. De dewalt is een machine die zichzelf bewezen heeft, je ziet/zag ze vaak, eerder was er een elu wat volgens mij dezelfde machine was. Zouden de milwaukee en de dewalt van dezelfde produktieband rollen? Of heeft milwaukee een machine ontwerp gekocht en maken ze de machines zelf?
Ik overweeg namelijk om de milwaukee te kopen, om de laser en verlichting, maar als de dewalt nauwkeuriger qua instellingen is heb ik die liever.
Het mooie aan dit model vind ik dat er geen stangen aan de achterkant vd machine uitsteken en je bij een licht gewicht toch veel vermogen hebt.

Mvg, Bjorn
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb ze eens opgezocht, ze lijken inderdaad op elkaar maar ik kan geen identieke onderdelen terugvinden. Die kleine dewalt is wel fijn om mee te werken.
Milwaukee en is wel totaal made in china en dewalt grotendeels samen met andere derde wereld landen. Ze komen dus mogelijk van hetzelfde ontwerp/fabriek.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Bij de lokale ijzerwarenhandel heb ik op de dewalts gekeken en daar staat op: made in Italy. De milwaukee hadden ze niet op voorraad.
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Ik weet dat het een oud draadje is, maar ben toch benieuwd of je de Milwaukee hebt aangeschaft.

Omdat ik maar een klein schuurtje heb om in te werken ben ik op zoek naar een machine die redelijk strak langs een muur kan staan. Er zijn maar weinig modellen die dit kunnen, Milwaukee, Dewalt, Bosch en Festool.

Omdat de festool/bosch meer dan 2x zo duur is/zijn ben ik toch benieuwd of deze zijn geld waard is met betrekking tot nauwkeurigheid, degelijkheid etc. Heb zelf het idee dat de Dewalt en Milwaukee meer geschikt zijn voor constructiewerk, al doet de diameter van het zaagblad anders vermoeden.

Lastige keuze vind ik zelf.
 
ik zaag regelmatig met de milwaukee en het is een erg goede zaag!
probleem is wel dat het eigenlijk een log ding is... zeker geheel uitgeklapt(rolblokken) is hij behoorlijk lang
als je hem vast wilt opstellen in een werkplaats zou ik toch voor een compacter model gaan,deze is meer voor het werken in een grote ruimte/tijdens verbouwingen etc.
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Je bedoelt dan denk ik dat de standaard en voor zorgt dat de zaag log is? Hij ziet er zelf op foto's vrij compact uit namelijk...
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Morgenavond zit ik terug in mijn atelier, ik zal dan wat specifiekere foto's nemen van mijn milwaukee.

De meeste onderdelen van de apple-producten zijn ook geproduceerd uit china. Ik hoor daarover nochtans niemand klagen over de kwaliteit. Waarom is dit van machines wel?

Het niet het land waar de onderdelen gemaakt zijn, die de kwaliteit van het product bepaalt, maar de manier waarop de onderdelen samengestoken worden...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.