Flatstalker 18 de luxe

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Scheppie ik heb na je onderwater opmerking nog eens naar de foto gekeken,
en heb even in een deuk gelegen(gelachen) :D
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Albert,

Ik heb ook gelachen maar niet uitgelachen want groot respect voor het project waarmee je bezig bent. Ik zat nog eens door het topic en de Bateau site te balderen. Als ik daar de plaatjes van de Flatstalker zie dan is het een hele lage boot. Jij maakt er volgens mij een veel hogere boot van.

Heb ik het goed begrepen dat je zelf een kleine kajuit en vooronder gat maken om in te kunnen overnachten in deze boot? Wat ik dan niet helemaal begrijp is waarom je deze methode kiest, het aanpassen van zon ontwerp, er zijn genoeg kant en klare ontwerpen die dan zouden moeten voldoen, of mis ik dan ergens een stukje?

Groet, Scheppie...
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Scheppie het is eigenlijk zo gegroeid, ik wilde de gewone flatstalker 18 maken. maar toen ik de maten aan het uitzetten was dacht ik, ach weet je wat, ik ga naar links en naar rechts en omhoog de boot 20 cm groter maken als de tekening voorschrijft, en als ik de voorste twee meter nog iets hoger maak dan kan ik ook een overnachting doen.
Vandaar de naam flatstalker 18 de luxe. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het wordt, en of hij blijft drijven. gr.Albert
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
He Albert, we hebben elkaar al lang niet meer gesproken, maar ik zie dat je weer druk met de Flatstalker bent!! Goed man! Dat schuren van de romp vond ik een langdurig en vervelend werkje. Ik heb het hoofdzakelijk met de lange schuurplank gedaan, om geen deuken te schuren. Ben heel benieuwd naar de vorderingen.

jaap
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ja jaap het is er het weer weer voor om wat te knutselen, en het schuren is een energievretend karwei.
Ik weet nu pas wat je hebt doorstaan. maar het verveelt niet, De dag na het schuren heb ik mijn armen niet meer gevoeld. Ik heb wat festool schuurpapier op mijn bosch groen geplakt, een hele upgrade he :?
in de hoop dat het wat langer mee gaat.


Attached files
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Joris heeft dat papier een bepaalde naam of nummer, ik moet er nl epoxy mee schuren

gr albert
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ik ben weer eens goed voor mijzelf geweest, en heb een HC 260 M aangeschaft, en een afzuiger. :D
van E-B 220 volt


Attached files
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Dat is een goede investering,

Ik gebruik mijn schaafmachine ontzettend veel. het is gewoon zo lekker om hout op de juiste dikte te krijgen. zeker als het hoger dan 10cmk is en je het niet met de tafelzaag kan doen

Veel plezier er mee
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Daar heb je een heel mooi machientje gekocht!
Wij hebben de zelfde vlakbank thuis staan, maar dan van eleckta beckum ( Eleckta Beckum is nu metabo geworden ) En wij zijn er zeer tevreden over , erg goede machiene!

Ook hebben wij dezelfde afzuiging alleen dan met fijnstoffilter erop, ook erg tevreden over.
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
@Chris @remon: Vandaag heb ik bij houthandel jongeneel een ruwe balk merantie gehaald,
van 340cm X 13cmx 8cm. en ik heb er balkjes en latten van gezaagd om wat te oefenen met de machine.
Het is een tweedehandsje, maar weinig gebruikt.

Gr albert
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Albert,

Hoe staat het met de boot, het is al een aantal keer mooi weer geweest, je moet elke avond bouwen jij haha
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Hallo Stefan1
Ben inderdaad bezig, IK heb nog een paar extra laten op de bodem gelijmd, en ben flink aan het schuren geweest, maar dat schuren is zwaar werk.
ik ga nu nog wat extra latten op de waterlijn aanbrengen.en dan de onderzijde lakken. en dan omdraaien.
gr. albert
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Latten op de bodem verlijmen is inderdaad wel raadzaam, ga je er ook nog een glasmatje overheen leggen ?

Hoeveel meter was de boot ook alweer ?
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
in ieder geval in de epoxy, en dan een aluminium strip er overheen
hij wordt 5,50 . gr albert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.