Flatstalker 18 de luxe

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
IK ben vandaag met de kielopbouw begonnen, onder de steenhoop liggen twee opelkaargelijmde latten met epoxy.
bij de boeg heb ik wat latjes gebruikt om de ronding te maken.



Attached files
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Albert,

Nu je een mooie lintzaag hebt schiet je boot vast extra hard op... heb je nog nieuwe fotos voor je volgers?

Scheppie
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
De kiel vind ik zo wel hoog genoeg, Ik ben al een paar dagen om de boot heen aan het draaien, en hoop eerdaags vooruit te schieten om te plamuren, daar zie ik nl tegen op,
Scheppie de lintzaag komt pas echt in aktie als de boot gekeerd is.

Attached files
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Vandaag begonnen met waar ik tegenop zag, het plamuren!
ik moet zeggen dat het toch wel is meegevallen.


Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat ziet er netjes uit Albert! Zo te zien heb je ook een oplossing gevonden voor je epoxy allergie, gelukkig maar. Het plamuren valt wel mee, maar het schuren daar kost veel bloed, zweet, tranen, doorzettingsvermogen en schuurpapier!! Waar ben je mee aan het plamuren, zo te zien een gietmengsel??

jaap
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ja Jaap ik heb een Moldex gasmasker aangeschaft. Mijn fijn motoriek in armen en benen was heel lichtelijk aangetast in de loop van de 5 jaar dat ik met epoxy werk, voor ik met de fs18 begon maakte ik al kleine bootjes met epoxy. Het plamuur is een mengsel van hars +harder, 2:1, aerosil + microballoons, 1:1. Dit geeft een zeer harde maar toch redelijke goed schuurbare substantie.
groetjes en een fijne tijd toegewenst in Thailand.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Albert,

Hier het antwoord op de je vraag die je bij mijn boot gepost had. Als je klaar bent met schuren, dan zitten er vermoedelijk nog wel diepe schuurkrassen in. Als je echt naar 240 geschuurd hebt kun je direct aan de slag met aflakken, maar ik zou voor de zekerheid er 1 of 2 lagen primer opbrengen en die uitschuren met 180 a 240 tot je een mooi egaal gekleurd vlak hebt. Voor het aflakken gebruiken wij altijd DD lak van De IJssel, prachtig spul, als je het goed verwerkt droogt het superstrak en glad op. Grootste fout is naar een paar minuten toch nog even met de roller door de verse lak te rollen. Vraag een goede scheepschilder bij je in de buurt welke primer hij adviseert (ik had Hempel, omdat vrienden die adviseerden dat gebruiken) en ik zou overwegen om het aflakken uit te besteden aan een ervaren schilder. Als je zelf alle voorbereiding gedaan hebt is het voor 2 lagen een paar uurtjes werk en is het in 1 keer goed.
Veel succes en houd ons op de hoogte!! Enne.. foto's Albert.

jaap
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi Albert,

Hoe gaat het met je schip, kan ie al in het water, heb je nog foto's voor ons om mee te genieten van je project?

Scheppie
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Hallo scheppie. ik heb het druk met de verbouwing van het huis van m,n zoon.
En bij m.n neef nog een verwarming plaatsen. daarna ga ik weer verder.
groetjes albert:
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Hej Albert,
'
Leuk bootje, ziet er goed uit de bouwfoto's.
Wat voor motor gaat erin komen ik neem aan geen buitenboord motor hé, gewoon leuke automotor ombouwen ?

Gr Stefan
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Hallo stefan1
Welkom op dit forum, Leuke binnenkomer he als je gelijk het halve forum over je heen krijgt. Men is streng maar rechtvaardig, en hier ga je veel leren, altans dat heb ik ondervonden, ik ben een leek wat hout betreft en na wat kleine bootjes te hebben gebouwd maar eens aan een grotere begonnen. Leuk dat je gekozen hebt voor scheepsinterieur, en ook al zelf bezig bent met houten meubels. mijn jongste dochter werkt ook veel met hout. Wellicht een leuk idee om je eigen maaksels ook op je eigen website tezetten.
Wat betreft de motor van mijn boot denk ik toch aan buitenboord, dat lijkt mij het makkelijkst.
groetjes Albert
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Hallo,

Ach dat valt wel mee, heb inmiddels ook al mn dingen op een site gezet, maar die link is weggehaald.

Wat was de lengte van de boot ook alweer ?, mag wel een flinke buitenboord motor achter of 2 :mrgreen:
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Hallo stefan
De boot wordt trailerbaar. 5.40mtr lang de bodembreedt 1.80mtr uitlopend naar plusminus 2,20mtr.
Minimaal 25 pk motor maar dat zie ik wel als hij klaar is, ik moet dus tegen die tijd ook nog wat advies inwinnen. het wordt een soort bakdekkertje.

groetjes albert
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Albert, tijdje niks gezien van je mooie project. Ben je druk bezig met andere klussen in en om het huis of ben je stiekum hard aan het werk om ons binnenkort met mooie foto's te verrassen?
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Binnenkort ga ik wel mezelf verrassen met een zaagtafel. Ik heb verschillende merken bekeken, maar ik kom steeds weer terug bij het tritonmerk, het hoeft dus niet zo professioneel te zijn, maar ik wil ook niet in "EINHELL" leven. Vandaar de karweitjes.
en zodra het beter weer wordt ga ik weer aan mijn bootje beginnen. :D
groetjes: A
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Zo!! mijn triton is ook binnen, wat een stevige machine is dit! met een 2300 watt zaag er onder,fantastisch ding voor de semi professioneel. en zeer nauwkeurig.

Attached files
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
boot mooi glad maken tot aan de waterlijn, in de twee komponenten verf zetten en omdraaien.



Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.