Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 15 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 142

Flatstalker 18 de luxe

Hallo allemaal, even voorstellen. Ik ben Albert. (PLACEBO) en ga een bootje bouwen. ik ga de flat stalker 18 bouwen van "Bateau.com". maar dan een gewijzigde versie.
    Zaterdag ben ik bij Jaap in Terkaple geweest om zijn boot te bekijken, echt wel mooi (de koffie stond klaar) IK ben blij dat ik dat gedaan heb, omdat ik wat meer inzicht heb gekregen in de werk methoden. Mijn praktijkruimte heb ik omgebouwd als werkplaats. Ik zal tezijnertijd wat foto's plaatsen.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Flatstalker 18 de luxe

albert,

zeer benieuwd naar de eerste foto's. je praktijkruimte? liggen de patienten straks tussen de vlakbank en de lintzaag??? een lekkere ruime werkplek lijkt me erg prettig bij de contructie van zo'n boot.

succes met de bouw

rick

beste Albert,

leuk model bootje is het. Ben benieuwd naar je eigen invulling hieraan.
    Hoe wil jij de voortstuwing doen??

succes!! m.vr.gr. Paul

Hallo Albert, welkom op ons forum en bedankt voor je bezoek zaterdag jl. Heel leuk om te horen dat jij en je vrouw zo enthousiast waren en veel succes met de bouw van je boot. Een ambitieus project en ook lef om de tekeningen aan te passen aan je eigen wensen. Het blijft een trailerbare boot, dus dat weerhoudt je niet om ook een keer varend ons te bezoeken!!

jaap

ps. prima duitse jenever en wijn

Hallo allemaal.
    De voortstuwing wordt gedaan door een buitenboordmotor.
    En de patienten mogen niet meer komen, ik heb nu zelf bootbouwtherapie nodig.
    De vordering van de bouw is tevolgen op, http://www.everyoneweb.com/bootjebouwen
    Bij mooi weer bouw ik buiten, bij slecht weer in de garage.
    Vandaag ga ik hout bestellen, het liefst platen van 3 mtr bij 1,5 mtr 6mm dik.
    groetjes Albert

Hallo allemaal.

Een vraag? in de loop van de week worden de okoume platen geleverd. Deze wil ik gelijk insmeren met epoxy, moet ik de platen eerst opschuren of schoonmaken met een bepaalde vloeistof (tinner terpentyn of iets dergelijks)

WAAROM WIL JE ZE METEEN INSMEREN MET EPOXY???

daar schiet je toch niks mee op?
    epoxy wordt keihard, dan is het niet buigbaarmeer (zonder de epoxy te craqueleren)
    en als je het gaat zagen ben je het voordeel ook kwijt.

altijd eerst ontvetten en dan schuren.(en dan liefst nog weer ontvetten)

Ja dankje wel voor het antwoord, aan dat soort dingen denkt een leek niet, inderdaad wordt het buigen dan moeilijker. dus gewoon naderhand bewerken!
    groetjes.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

In het Internet-verkeer wordt het schrijven in hoofdletters beschouwd als schreeuwen (shouting). Houd daarom in de gaten of de CapsLock soms per ongeluk aanstaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944
    In het Internet-verkeer wordt het schrijven in hoofdletters beschouwd als schreeuwen (shouting). Houd daarom in de gaten of de CapsLock soms per ongeluk aanstaat.
    :lol:

overigens was mijn opmerking van toepassing op je vraag niet op je capslock hoor

Forum Rechten