Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Foto's werkplaats

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012

Foto's werkplaats

Hoi allemaal,

Ben mijn "hok" zoals we het hier noemen opnieuw aan het inrichten als hobby timmerwerkplaats.

heb al een hoop ideeën van filmpjes op internet, maar misschien is het leuk om een draadje te maken met foto's van onze hobby werkplaatsen.

Ik heb nu aan een kant mijn machines staan en aan de andere kant mijn huidige werkbank, nu een MDF plaat met gatenpatroon a la festo op schragen, planning is daar een split top roubo voor in de plaats te maken.

aan de wanden ben ik begonnen met french cleats ( hoop dat ik het goed zeg), dus onder 45 graden gezaagde latten, op te hangen waar ik o.a mijn gereedschap aan op kan hangen. Losse elementen voor kleine dingen en voor mijn gereedschapsbordplaten van 600 bij 400 mm die ik dan makkelijk kan wisselen of anders in kan delen.

Lang hout heb ik nu tussen de plafondbalken hangen.

Electrisch gereedschap en verf in stalen kasten.

Cas

Met een foto is het voor velen duidelijker.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Probeer ik morgen even te doen

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Niet echt hobby, maar op mijn website vind je wat meer details

sysport7.jpg

Als je veel handwerk doet en wat minder electro portatief, dan is een split roubo ideaal. Ik heb er voor mij eerst ook zo een paar gemaakt, maar voor mijn type werk zijn het niet meer dan lompe tafels. De moderne werkbank die ik mij nu heb gemaakt past veel beter met mijn methodes!

mooie werkplaats heb je daar! lijkt me zo'n beetje de droom van elke festoolliefhebber

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Klopt inderdaad een mooie werkplaats, moet de mijne toch echt even opruimen

Ik moet ook in ieder geval nog wat festool spullen bijkopen als ik de werkbank zo netjes wil vullen.

Heb nu ook zo'n soort werkblad maar dan nog even op 2 schragen, wil in ieder geval een stevig onderstel, wil de roubo wel voorzien van een gatenpatroon voor hulpstukken vind hem alleen erg mooi, zucht, toch nog even nadenken!

Volgensmij is de truuk dat je ervoor moet zorgen dat je zo veel mogenlijk vrije vloer oppervlakte hebt, dit schept ruimte, dus ik ga alles op hoogte brengen.
    Voor vaak gebruikte spullen als olien en dergelijke wat ondiepe planken, veel en vaak, en gereedschap bergen waar je ze het meest gebruikt, persoonlijk zou ik dat dus buiten de festool kisten doen, want deze nemen nog al wat ruimte in beslag.
    Makkelijk lullen hiero, als er e.e.a. staat/hangt, plaats ik wat foto's
    Houterig mannekke

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012

Foto's van mijn "Hok"

Weet weer/nog niet hoe ik hier de foto's moet draaien ( wie kan me een tip geven) maar in ieder geval een overzicht

foto 6.jpgfoto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 7.jpgfoto 3.jpgfoto 5.jpgfoto 4.jpg
    Mijn gereedschapbord, worden waarschijnlijk losse panelen van 600x 400 met french cleats aan de muur.
    werktafel die waarschijnlijk aangepast/vervangen gaat worden met daarop een kist met beitels ed erin, moet ook nog een plaatsje krijgen.
    een aantal zaken klemmen, stofzuiger benodigdheden en papierrol hangen al.
    zaag en boorhoek, boormachine moet nog ergens op komen.
    mijn kast los gereedschap en bevestigingsmaterialenmis eigenlijk wel ok, de geleide rails hangen in de deur. Ps helaas zijn niet alle systainers gevuld met festool, maar ook met andere merken, ik kon alleen laatst een aantalmoude systainers kopen voor weinig, en heb daar nu alles in zitten.

stuur weer een update als ik verder ben
    Laatst gewijzigd door caso; 30-12-12 om 08:26. Reden: foto's gedraaid

er vanuitgaand dat je gewoon windows gebruikt, kun je de "windows foto viewer" of op ouder versies "windows foto en fax viewer" gebruiken die standaard in windows ingebouwd zit. op het moment dat je daarin een foto geopend hebt, staan onder in het beeld ergens een pijltje linksom en 1 rechtsom, waarmee je de foto jawel... linksom of rechtsom kunt draaien. Maar zo'n beetje elke degelijke "plaatjeskijker" kun je foto's wel draaien.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Heb deze op mijn ipad gepost dan staan ze netjes in de bibliotheek, behalve na invoegen.
    ik zal zo even proberen op mijn pc

Forum Rechten