twee nieuwe werkstukjes

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
hallo beste mensen,

hier twee werkstukjes:

schaal is van esdoorn met mutinye

"urn" esdoorn met teak

ben wederom dankbaar voor alle op- en aanmerkingen die komen. elke keer wordt het daardoor beter.

groetjes


rick

Attached files
 

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
Hallo Rick!

Beide werksstukken zijn enigzins wel gelijmd en afgewerkt. De vorm van de schaal vind ik ook OK,
alhoewel ik de voet een beetje kleiner gemakt zou hebben en misschien een beetje sterkere ronding in de zijkant.
Wat it over de "urn" moet zeggen is misschien bruut maar mijn erlijke mening:
de vorm is verschrikkelijk! Ze is plomp en heeft geen ietsje élégance. Bijzonder de grote ring onder
de opening is helemaal overbodig en verderfd het gehele werkstuk.
In ieder geval hou ik niet zo erg van gesegmenteerde werkstukken, hier is een voorbeeld diens vorm ik beter gelukt vind.

Gedraaid van Alfred Burhoff

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
beste horst

kijk dat ik iets waar ik wat mee kan. gewoon een eerlijke mening over een werkstuk. hardstikke bedankt, ook voor de nieuwe ideeen qua vorm voor een vaas. deze zal je binnenkort zeker terug zien.

groet


rick

p.s. de urn is ontstaan door wat meetfoutjes. de vorm is inderdaad "apart"haha
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Geen elegantie in die urn? Ik vind 'm juist heel zacht en vrouwelijk, een beetje Marilyn Monroe in een ruitjesjurk zeg maar. Dat robuuste heeft wel wat, het is weer eens wat anders dan het "kijk mij eens sierlijk kunnen doen" wat kennelijk de norm is bij draaiers.

(Ik neem maar even aan dat afwijkende meningen ook mogen ;-) )

Arthur
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Toen ik de foto van de urn zag heb ik er een tijd naar zitten kijken. Door de afwijkende vorm heeft het iets intrigererends. In ieder geval trok de urn meer mijn aandacht dan de drie 'standaardvazen' in de foto van het opvolgende bericht (wat vast en zeker technische hoogstandjes zijn maar wat mij betreft dertien in een dozijn). Ook vind ik het halfsteens verband er goed gelukt en in verhouding met de vorm van de urn.

Niets is mooi, iets kan mooi gevonden worden door de één en lelijk door de ander. In dit geval vind ik dat het meetfoutje verrassend goed heeft uitgepakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.