Meubels voor de baby(kamer)

symen

Actieve deelnemer
21 dec 2010
34
0
Aangezien wij in maart ons eerste kindje verwachten, ben ik wat meubeltjes aan het maken voor onze aanstaande baby.
Deze 3 meubeltjes worden allemaal gespoten in RAL 9010(gebroken wit)

-Wieg, Matrasmaat is 400x800mm hoofd/voeteneinde 1100x1000
Printscreen.jpg

-Commode, 900x560x920 (LxBxH)
Printscreen.jpg


-Ledikant Matrasmaat is 600x1200 hoofd/voeteneinde 1100x1000
Printscreen.jpg


Het wiegje is ondertussen al klaar, ben alleen vergeten foto's te maken van het proces. (bekend verschijnsel voor es mij:D)
IMG_9634.jpg
IMG_9640.jpg

Met de commode ben ik ondertussen ook al een heel eind gekomen. (gelukkig wel wat fotos kunnen maken)
Past net zon plaatje in men schuurtje
IMG_9616.jpg

Hier ben ik een malletje aan voor de poten met een passertje en een paar ringetjes kom je er wel uit
IMG_9617.jpg

Poten erop gelijmd heb deze verbonden doormiddel van enkele deuvels
IMG_9619.jpg

Dak erop!
IMG_9623.jpg

even testen of men frees radius 25 aan kan, maar dat gaat dus heel goed (ik gebruikt hier voor het eerst een frees met schacht 12, op men OF 1400 kwam er ook gelijk achter dus dat festool dus geen bedieningsgereedschap meeleverd voor deze schacht)
IMG_9627.jpg
 

symen

Actieve deelnemer
21 dec 2010
34
0
En de bovenlijstjes gefreesd....
IMG_9628.jpg

....en eropgeplakt
IMG_9630.jpg

Begin gemaakt met de deurtjes
IMG_9631.jpg
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig Symen, om dezelfde reden ben ik 9 jaar geleden ook begonnen met deze hobby. Gebruik je daar hardboard of mdf in het wigje? Denk je wel om dat plaatmateriaal gassen ivm de gebruikte lijm kan verspreiden? Ik zou in het wiegje liever een massief houten paneeltje gebruiken, kijk eens bij een parketboer voor wat restjes.
Veel succes en houdt de tijd in de gaten, sprak hij uit ervaring ;).

jaap
 

symen

Actieve deelnemer
21 dec 2010
34
0
De tijd gaat idd. heel erg hard nog 12 weken te gaan (en kamertje moet nog gebeuren en dit nog kopen en .....) maar over de lijm, ik heb hiervoor Bison PU TIX Express i.c.m. MDF gebruikt, ik wist ook niet dat er gassen konden vrijkomen bij bepaalde lijm. Bij welke lijm/plaat zouden evt gassen kunnen vrijkomen (kan ik evt volgende keer rekening mee houden).

Helaas ben ik deze vakantie niet aan toe gekomen om het ledikant te maken. dit word waarschijnlijk een project voor de zomervakentie.
Ondertussen heb ik de wieg en de commode (en een gekregen box) al wel gespotenin RAL 9010 30%mat, alleen bij het kopschot van de wieg een dikke zakker erin gespoten dus helaas moet deze overnieuw.

Oeps iets te enthousiast aan het roeren
IMG_9643.jpg

En alles gespoten
IMG_9644.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.