foto,s van m,n nieuwe werkbank

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Voor de antislip heb ik op mijn huidige werkbank een rol rubber staan dat spul is een milimeter of twee dik met ribbels
 

Vwdirk

Actieve deelnemer
25 nov 2012
40
0
Niel-bij-As
Leuk. Ik ben aan iets gelijkaardigs bezig... Ik ga vermoedelijk wel mijn gaten met CNC doen...
Knappe bank hoor!
 

tuoh

Oud hout
Computer numerical control of kortweg CNC betreft de computergestuurde regeling van werktuigmachines, meestal in de verspaningstechniek, die snel en nauwkeurig stukken moeten maken in metaal, kunststof of hout.

Dit gebeurt op basis van een programma dat meestal wordt gegenereerd in een Computer-aided manufacturing (CAM)-systeem. Meestal gebruikt men hiervoor nog de EIA-274-D standaard, ook wel G-code genoemd. De M-code wordt ook vaak gebruikt om bijkomende functies (zoals gereedschapswissel) aan te roepen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.049
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat is een mooie werkbank geworden Kiter. Ik ben wel benieuwd naar het onderstel, zit er nog een dichte bodem tussen het bovenblad het de opslag van de systainers? Ik bedacht nog dat als je dat zo is, je er ook een mooie schuurtafel van kunt maken door onder de tafel lucht af te zuigen. En misschien een rand met horizontale 20 mm gaten zodat je nog wat meer klem mogelijkheden hebt voor staande delen. Ik gebruik een mft maar dat is voor werk eigenlijk een te wiebelig ding, zo'n tafel op een stevig onderstel lijkt me nog wel eens wat! En de systainers op rails ook. Die systainers zijn misschien handig om het gereedschap mee op karwei te nemen, maar in de werkplaats zijn ze niet altijd handig. Ik moet nooit wat uit de bovenste in de stapel wat hebben; een mooie houten kast, met lades ter grootte van de systainer en dan daar het inlegstuk met het gereedschap er in. Voor het geld dat je dan uitspaart kun je nog wel een machientje aanschaffen.

jaap
 

kiterraphael

Actieve deelnemer
28 feb 2011
134
0
46
boskoop
www.pmnewdesign.nl
jaap dit zijn eigenlijk systeners die ik niet dagelijks op de klus meneem.
zit meer dingen in voor meubels maken enz

heb hier nog foto,s van zelf klemmende bench dogs vernieuwde type en makelijker te maken en in gebruik

20130107_113220.jpg

20130107_113409.jpg

20130107_113251.jpg

wilde ook een filmpje posten maar dat lukte nog niet.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Dan nog een speciaal soort mdf of? Het lijkt me namelijk dat dit toch wel relatief snel beschadigd, waardoor vooral de gaten relatief snel zullen uitlubberen, of denk je dat dat mee gaat vallen?
 

kiterraphael

Actieve deelnemer
28 feb 2011
134
0
46
boskoop
www.pmnewdesign.nl
dat valt wel mee
de bench dogs zijn precies pas en de festool klemmen gaan alleen door het gat

word niet veel zijwaarts op gedrukt met veel kracht.

en er zitten heel veel gaten in dus veel keus

en anders over een x aantal jaar een nieuw blad we zullen zien
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.