Ook maar even voorstellen :)

Wiet

Actieve deelnemer
26 nov 2012
62
0
Bilzen
Ik zit hier al enkele weken te genieten van jullie berichtjes. Met jaloerse blik zie ik de mooiste snijplanken, tafeltjes, wandkasten, werkbanken enz. verschijnen.

Deze herfst heb ik mijn ondertussen 40 jaar oude ramen in afzelia voorzien van dubbel glas. Ik vond het een te grote (en te dure) zonde deze te vervangen door PVC. Het werk laten uitvoeren bleek ook veel te duur tenzij ik opteerde voor plaatsen van latten aan binnen- en buitenzijde.
Na een winter surfen en informatie inzamelen en een voorjaar van voorbereiden, heb ik me een (eenvoudige) zaag- en freestafel gebouwd. Glas besteld en dan naar de zagerij voor latten.
Al die verschillende soorten hout. Ik voelde me net als een kind dat voor het eerst een pretpark binnen wandelt.

Na een 6-tal weekends zagen, frezen en kitten zatten alle ramen er terug in met dubbel glas. (we zijn nu een maand verder en ze staan er nog altijd netjes in, oefff :) )

Gedaan met zagen en frezen en .... ik mis het "met hout werken".

De badkamer heeft nieuwe meubeltjes nodig !!! (joepie, een nieuw project).

Eerst wil ik een nieuwe zaagtafel maken en nog wat andere hulpmiddelen maar daar heb ik dan een lintzaag voor nodig. Ik vond een schappelijk geprijsde Scheppach HBS 32 Vario en toen in surfte achter informatie kwam ik hier bij Scheppie terecht. Zijn vraagprijs was meer dan het dubbele en ze ging vlot de deur uit dus besloot ik maar tot de aankoop. Een ander forumlid PME001 bezorgde mij de handleiding (nogmaals hartelijk dank). Al mijn resthout is nu in de gekste figuren gezaagd maar de Scheppach brengt me waar ik wil :).

Vroeger las ik altijd eerst het nieuws. Maar nu zijn de nieuwe forumberichten de eerste lectuur van de dag.
Ik zie regelmatig dezelfde namen verschijnen en ik begin jullie al wat te kennen. Dus tijd dat ik me ook voorstel.

Wilfried, 50 jaar oud uit Belgisch Limburg.
Voor de derde maal verliefd.
Mijn vrouwtje blijft op de eerste plaats.
Maar mijn Yamaha Virago zal zwaar concurentie krijgen van "hout".

Vriendelijke groeten,
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.